Ogórki małosolne -kiszone na sucho

Pomysł na takie ogórki widziałam na blogach dawno temu..i co roku przybierałam się do ich zrobienia i zawsze było jakieś ale..ale w tym roku zawzięłam się i w końcu je zrobiłam..Ogóreczki są pyszne , chrupiące..polecam .Ja do swoich ogóreczków użyłam gotowej suszonej mieszanki przypraw..po prostu robiłam je wieczorem i nie chciało mi się iść na działkę po chrzan itd..Wykorzystałam także sól niejodowaną Cenos przeznaczoną do przetworów.Ogóreczki "zapakowałam" w woreczek z suwakiem 3 l marki Gosia.Woreczek idealnie się spisał..mam jeszcze woreczki innej wielkości i wykorzystam je na pewno i na pewno tak samo spiszą się idealnie.Woreczki z suwakiem marki Gosia wykonane są z mocnej folii, dzięki czemu można ich wielokrotnie używać. Zajmują mniej miejsca w domu niż pojemniki do przechowywania żywności. Są bardzo szczelne, dzięki czemu można przewieźć czy zamrozić w nich zupę, a przechowywane w nich produkty jak: przyprawy, kawa czy herbata, zachowują swój aromat. Specjalne pole na woreczku pozwala na opisanie jego zawartość.
  • 1 kg ogórków gruntowych
  • 1 korzeń chrzanu pokrojony na małe części (ok. 8-10 cm)
  • 1 porwany liść wiśni, porzeczki lub chrzanu (można pominąć)
  • 2 gałązki kopru z baldachami (poza sezonem: pęczek koperku)
  • 2 pokruszone suszone liście laurowe (można pominąć)
  • 2 zgniecione ziela angielskie (można pominąć)
  • 1 łyżka ziaren gorczycy
  • 4-5 ząbków czosnku pokrojonych w plasterki
  • 2 płaskie łyżeczki niejodowanej  soli Cenos
  • dodatkowo :woreczek z suwakiem Gosia
Ogórki umyć i osuszyć. Odciąć końcówki .Do worka  włożyć ogórki, dodać sól, wymieszać, dołożyć przyprawy.Woreczek z ogórkami zamknąć, potrząsnąć aby wymieszać zawartość. Włożyć na 4 godziny do lodówki. Po tym czasie wyjąć z lodówki i zostawić na 20 godzin w temperaturze pokojowej. Po dwudziestu godzinach ogórki są już gotowe do jedzenia. Woreczek z ogórkami po otwarciu przechowywać w lodówce.

Komentarze