Smak raju

Weekend ...no i coś słodkiego musi być..to ciacho zrobiłam w ramach akcji Ciasto na niedzielę. i poczułam się jak w raju hihi..W sumie miałam zamiar zrobić coś innego,ale zabrakło mi jednego podstawowego składnika..zresztą do tego ciasta też zabrakło..ale to okazało się już w trakcie robienia ciasta...miałam ciut za mało mąki ziemniaczanej....dopiero jak już skończyłam , to przypomniałam, że mam budyń w proszku i zamiast mąki mogłam dodać ..ale cóż..mądry polak po szkodzie...ale pomimo, że ciasto nie miało takiej konsystencji jak powinno to i tak zjedzone było w ekspresowym tempie..Pomysł na takie ciasto podpatrzyłam tutaj , u mnie z braku ciemnych ciastek są jasne..
Ciasta bez pieczenia możecie zobaczyć u :Małgosi,Asy, Joasi,Ewy,Iwony,Beaty,Iwony,Doroty, Marzeny, Angeliki.
  • 1 paczka krakersów
  • 1 duża paczka herbatników 
  • 4 szkl.mleka
  • 3 czubate łyżki mąki pszennej
  • 3 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • laska wanilii lub cukier waniliowy
  • 1/2 szkl.cukru
  • 1 margaryna
  • 100 g wiórków kokosowych
Polewa
  • 0,5 kostki margaryny
  • 5 łyżek cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżka żelatyny
  • 2 łyżki wody
  • 4 łyżki gęstej śmietany
3 szklanki mleka i cukier przełożyć do rondla.Wanilię przekroić nożem i wyciągnąć miąższ, dodać do mleka miąższ i połówki strąków. W pozostałym mleku rozmieszać mąki, aby nie było grudek. Wyjąć strąki wanilii, dodać do gotującego mleka mieszaninę mąk i ugotować budyń. Wystudzić.Margarynę utrzeć na puszystą masę dodając po łyżce budyniu i na koniec wiórki. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia, ułożyć warstwę herbatników, na nie wyłożyć połowę masy, ułożyć warstwę krakersów lekko je dociskając i na nie resztę masy. Na masie ułożyć warstwę herbatników i polać polewą.Wstawić do lodówki do stężenia.
Przygotować polewę:Rozpuścić żelatynę w gorącej wodzie. Do rondla włożyć margarynę, kakao i cukier, mieszać do całkowitego rozpuszczenia i połączenia składników. Dolać rozpuszczoną żelatynę. Wymieszać. Chwilę przestudzić (kilka minut) a następnie dodawać po łyżce śmietany mieszając polewę.
Wiosenne słodkości 2016

Komentarze

  1. Nazwa ciastka dużo obiecuje. Na pewno bardzo smaczne. Dziękuję za wspólną zabawę

    OdpowiedzUsuń
  2. Bożenko cudowne ciacho, dziękuje za wspólne słodkości :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow!!! ubóstwiam takie przekładańce! dziękuję za wspólną zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowna nazwa! Pewnie w 100% oddaje charakter ciasta :) Dzięki Bożenko za wspólne "pieczenie" bez pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne ciasto Bozenko. Dziękuję za wspólną zabawę

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smakowicie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za wspólne wydarzenie :) wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne ciacho zrobiłaś Bożenko. Pozdrówka ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.