Zielony makaron

Od dawna wiadomo, że wszystko co domowe to najlepsze.Makaron zrobiony samodzielnie smakuje wyśmienicie..tym razem zrobiłam makaron zielony..a to za sprawą młodego jęczmienia w proszku..Kolor makaronu będzie zależał od ilości dodanego jęczmienia..ja dodałam troszkę za mało i nie jest taki zielony jak bym chciała.
Mąkę wysypać na blat, zrobić dołeczek i wlać roztrzepane jajka i szczyptę soli i jęczmień.Wyrobić ciasto. W razie potrzeby podsypać  lekko mąką lub wlać odrobinę wody.Ciasto rozwałkować na jak najcieńsze placki [ podsypywać mąką, aby ciasto nie przykleiło się do wałka].Rozwałkowane ciasto pozostawić  na około 1 godziny do przeschnięcia - u mnie w sumie było to tylko pół godziny.Następnie ciasto pokroić w wąskie paski [ długość makaronu będzie zależała od długości pasków ciasta] i przepuścić przez maszynkę do makaronu. Makaron gotować w lekko osolonym wrzątku przez około 4-5 minut. Następnie odcedzić i przelać zimną wodą.

Komentarze

  1. No, no takich kolorowych, domowych wspaniałości jeszcze nie jadłam. Jedynie raz kupiłam taki gotowy, ale był średnio smaczny. Skusiłabym się na domową wersję :) Pozdrowionka serdeczne. Miłego dnia :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.