Maślane pączki

Tłusty czwartek i obowiązkowo muszą być pączki...sporo przepisów już wypróbowałam , sporo czeka w kolejce do wypróbowania..i nie mogłam zdecydować się jakie pączki zrobić..aż w końcu wybór padł na pączki, które już upatrzyłam dawno temu tutaj.. moje nie wyglądają tak pięknie, są posypane tylko cukrem pudrem, ale są bardzo pyszne...polecam..Ja zrobiłam z połowy porcji i takie ilości podaję..smażyłam je wczoraj wieczorem..a dziś zajadać będę ze smakiem [ wczoraj musiałam spróbować]..
Zaczyn
  • 40 g drożdży
  • 80 ml wody
  • 30 ml mleka pełnotłustego
  • 2 łyżeczki cukru
  • 15 g masła
  • 2 łyżki mąki tortowa Młynoamag 
Ciasto właściwe:
  • 50 dkg mąki tortowej Młynoamag
  • 50 g mąki kukurydzianej
  • 0,5 płaska łyżeczka soli
  • 3 żółtka
  • 1 białko
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • 200 ml mleka pełnotłustego
  • 150 g masła
  • zaczyn
  • 50 ml wódki
Drożdże pokruszyć, zasypać cukrem i rozetrzeć. Dodać ciepłą wodę, mleko, rozpuszczone masło i mąkę, wymieszać. Odstawić do wyrośnięcia.Mąkę tortową i kukurydzianą przesiać. Żółtka i białko utrzeć z cukrem waniliowym na puszysty puch. Mleko podgrzać, masło rozpuścić. Część mleka dodać do drożdży, rozmieszać, przelać do mąki wraz z żółtkami i rozpuszczonym masłem. Posolić. Wyrabiać, dodając resztę mleka wraz z wódką. Ciasto powinno być luźne. Wyrobione przykryć i odstawić do wyrośnięcia.Stolnicę posypać mąką. Od wyrośniętego ciasta odrywać kawałki ciasta, wyrabiać z nich kulki, spłaszczać w dłoni, nadziewać marmoladą i dokładnie zlepiać. Odstawiać na stolnicy do wyrośnięcia, złączeniem do dołu.Po zrumienieniu, odwrócić je patyczkiem na drugą stronę i obsmażyć bez przykrycia. Usmażone wyjmować na ręcznik kuchenny w celu odsączeniu nadmiaru tłuszczu. 

Komentarze