Makaron domowy

Jakiś czas temu mąż robił porządki i wyrzucił maszynkę do makaronu..prawdę mówiąc maszynka..ba ..w sumie to przyrząd do makaronu.. był kupiony w innym celu i nie spisał się i tak przeleżał w szafce..aż w końcu mąż chciał  wyrzucić..ale ja zlitowałam się i schowałam do swojej szafki...no i w końcu postanowiłam zrobić makaron..do tej pory jak robiłam swój makaron, kroiłam nożem..a taka maszynka jednak ułatwia pracę..w sumie są prawdziwe maszynki do makaronu, które wałkują ciasto itd...ale ten przyrząd też się spisał.Na początek zrobiłam makaron -długie nitki -coś jak spaghetti ..ale tak myślę, że jeszcze można ciasto pokroić na mniejsze kawałki i nitki będą krótkie...pokombinuję jeszcze.....Do wyrobu makaronu użyłam oczywiście mąki Młynomag..super mąka ...polecam..
Mąkę wysypać na blat, zrobić dołeczek i wlać roztrzepane jajka i szczyptę soli.Wyrobić ciasto. W razie potrzeby podsypać  lekko mąką lub wlać odrobinę wody.Ciasto rozwałkować na jak najcieńsze placki [ podsypywać mąką, aby ciasto nie przykleiło się do wałka].Rozwałkowane ciasto pozostawić  na około 1 godziny do przeschnięcia - u mnie w sumie było to tylko pół godziny.Następnie ciasto pokroić w wąskie paski [ długość makaronu będzie zależała od długości pasków ciasta] i przepuścić przez maszynkę do makaronu.
Makaron gotować w lekko osolonym wrzątku przez około 4-5 minut. Następnie odcedzić i przelać zimną wodą.

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.