Orzeszki -skorupki do nadziania, drożdzowe

I kolejne skorupki do nadziewania orzeszków..tym razem drożdżowe...robiłam takie po raz pierwszy..jeszcze muszę wypróbować biszkoptowe..Przepis na takie drożdżowe orzeszki znalazłam tutaj.Ja użyłam zwykłej mąki pszennej.Autorka podała dwie opcje robienia orzeszków..wypróbowałam obydwie i jak dla mnie lepiej pracowało się z kuleczkami zrobionymi od razu i zostawionymi do wyrośnięcia..ale wiadomo..każdy może zrobić jak będzie pasować.Nadziać też można wedle własnego gustu..

  • 200 g mąki
  • 1 jajko 
  • 50 ml wody
  • 25 g drożdży
  • 1 łyżeczka cukru 
Drożdże i cukier rozpuścić w ciepłej wodzie.Wlać do mąki, lekko wymieszać , dodać jajko. Ciasto wyrobić na gładką masę. Można zrobić małe kuleczki wielkości orzecha laskowego i zostawić je do wyrośnięcia albo zrobić wałek z ciasta i też zostawić do wyrośnięcia, a jak urośnie, to dopiero wtedy robić kuleczki [dwa razy większe niż orzech laskowy].Następnie wkładać każdą kulkę do rozgrzanej foremki do pieczenia orzeszków. Piec na jasnozłoty kolor. Dowolnie nadziać połówki i złączyć ze sobą.

Komentarze