Wyniki konkursu Pyszne na słodko


Pyszne na słodko..konkurs zakończony..i trzeba w końcu ogłosić wyniki..dostałam sporo zgłoszeń- dziękuję bardzo, chociaż widziałam ,że na innych blogach też takie konkursy i było zgłoszeń wiele więcej..Ale mimo to cieszę się, że zaglądacie i bierzecie udział w konkursach.Wybór wygranych spośród nadesłanych zgłoszeń był trudny..w sumie zawsze jest trudny..ciężko jest każdemu "dogodzić"..ostatnio u mnie na blogu był też konkurs i ponoć jedna z wygranych u mnie ,wygrała także na innych blogach..ja nie zaglądałam na inne blogi i nie sprawdzałam kto wygrał ..po prostu wybór był mój ,konsultowany ze sponsorem.Tym razem wybieram sama i też nie sprawdzam na innych blogach ,kto wygrywa.No, dość marudzenia, czas przejść do konkretów..poprosiłam Was o słodką propozycję z nietypowym dodatkiem, który mnie zaskoczy.. wybrać mogłam tylko trzy propozycje i wybór padł na takie oto słodkości. Osoby, które wygrały proszę o kontakt i podanie adresów do wysyłki, które przekażę sponsorowi nagród.
Pączki z ryżu p.Iwony
  • 2,5 szklanki ryżu ugotowanego
  • 6-7 łyżek mąki
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • wiórki kokosowe
  • do smażenia olej
  • cukier puder
  • konfitura z róży

Wykonanie:
Ugotowany ryż zmiksować na papkę razem z jajkami, dodać cukier, proszek do pieczenia oraz mąkę, wymieszać wszystko dokładnie ma powstać gęste ciasto.
Z ciasta nabierać niewielkie porcje na środku ułożyć porcję konfitury i uformować małe pączki które dokładnie obtoczyć w wiórkach kokosowych, smażyć w gorącym oleju na złoty kolor, po usmażeniu osaczyć na papierowym ręczniku i obficie posypać cukrem pudrem.

Tiramisu wegańskie, bezglutenowe p.Justyny
Składniki : ( na 2 porcje )

  • około 6 bezglutenowe grissini lekko osolonych( ja użyłam 4 dużych glutenowych bo mogę go spożywać )
  • 1 łyżeczka cukru light muscovado

Grissini łamiemy na małe kawałki. Wrzucamy na patelnię razem z cukrem i podgrzewamy mieszając aż cukier się skarmelizuje a grissini podpieką. Odstawiamy.

Marmolada pomidorowa : ( marmolady wychodzi więcej niż na 2 porcje - na pewno starczy na 4 )

  • 1/2 puszki pomidorów cherry w zalewie ( u mnie zwykłe )
  • około 2 cm kawałek świeżego imbiru
  • 2 łyżki cukru light muscovado

Wszystkie składniki umieszczamy w rondelku. Smażymy aż powstanie konsystencja marmolady bądź dżemu. Odstawiamy do ostygnięcia. Przed użyciem wyciągamy imbir. Ja używałam pokrojonych pomidorów z puszki i na końcu zmiksowałam na jednolity mus.

Tofu :
  • 125 g jedwabistego tofu ( użyłam eko 100% naturalnego tofu firmy Alpro takiego jak TUTAJ )
  • 1/2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej ( mój dodatek )
  • 1 porządna łyżka ulubionego likieru ( najlepszy byłby kawowy, żeby smakiem komponował się z całościa ale równie dobrze może być każdy inny ja użyłam toffiee firmy Dooley`s. Alkohol to również mój dodatek ) Jeśli nie chcecie dodawać alkoholu możecie spróbować dodać gęsty syrop owocowy.
  • 2 kopiate łyżeczki cukru light muscovado
Wszystkie składniki miksujemy za pomocą blendera na jednolitą masę. Odstawiamy.

Ponad to :

melasa z karobu ( użyłam trzcinowej )

Na dno naczynek układamy kolejno skarmelizowane grissini, łyżka marmolady pomidorowej, tofu, ponownie skarmelizowane grissini i na końcu po górze polewamy około łyżką melasy. Najlepiej podać od razu, żeby grissini zachowały swoją chrupkość ale i takie namoknięte też są smaczne Emotikon smile

Deser czekoladowy z serem pleśniowym Franulki


Deser:
  • 250 g gorzkiej czekolady (71%)
  • 175 g masła
  • 125 g cukru pudru
  • 5 jajek
  • 75 g mąki
  • 1 ser pleśniowy łagodny dobrze rozpuszczający się przy podgrzewaniu

Sos czekoladowy:
  • 150 g cukru
  • 30 g miodu
  • 60 g ciemnego kakao
  • Przygotowanie:

Przygotowanie:

Czekoladę gorzką rozpuścić w kąpieli wodnej razem z masłem. Jajka ubić z cukrem (do białości). Gdy masa jest gotowa wymieszać delikatnie z mąką, a następnie połączyć z masłem i czekoladą. Masą napełniać foremki wysmarowane masłem, a w środek wkładać kawałek sera pleśniowego. Piec w temperaturze 200 stopni około 10 min. Ciasto powinno być w środku ,,niedopieczone,,.

Sos czekoladowy:
Zagotować cukier z niewielką ilością wody i dodatkiem miodu. Kakao rozrobić z wodą. Gdy syrop osiągnie odpowiednią gęstość wymieszać z kakao i zagotować.Deser po wyjęciu polać sosem czekoladowym.

Komentarze