Mufinki z winogronami

Kolejny weekend...oj jak ten czas szybko leci...i kolejne wspólne pieczenie..tym razem wybór padł na mufinki..mufinki są bardzo proste i szybkie do zrobienia...Na początku Joasia nadała mi smaku na mufinki marchewkowe..takich jeszcze nie robiłam..ale sąsiad przyniósł mi trochę winogron [takich z własnego ogrodu..one są inne w smaku niż takie , które można kupić w sklepie, ale też są smaczne] i zrobiłam mufinki z winogronami...pomysł na nie podpatrzyłam tutaj..Spisałam wcześniej przepis na kartkę , a jak zaczęłam robić ..okazało się, że w składnikach brak jajek, a , że nie chciało mi się sprawdzać co i jak dodałam  jajko..Jednak okazało się, że są to mufinki bez jajek..co na samym wstępie autorka napisała..no, ale tak to jest jak wszystko robi się na szybko i nie zdążyło tego wstępu przeczytać.
Razem ze mną mufinki piekły:Dorotka, Marzenka, Joasia, Danusia, Lidia, Kasia, Iwonka,Danusia, Krysia, Joasia,Agnieszka, Bernadetta, Justyna..

  • 325 g mąki pszennej
  • 3/4 szkl. otrąb owsianych lub pszennych 
  • 110 g brązowego cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1 i 1/3 szkl. maślanki lub kefiru
  • 100 g masła
  • sok z połowy cytryny
  • winogrona
  • 2 łyżki cukru waniliowego [ cukru kokosowego]
W jednej misce wymieszać suche składniki.Masło rozpuścić, dodać maślankę i sok z cytryny, wymieszać. Mokre składniki przelać do suchych i dokładnie wymieszać. Przygotować papilotki, do każdej nałożyć około 1 łyżki ciasta, nałożyć 3-4 winogrona, kolejną porcję ciasta, znowu winogrona i  przykryć ciastem. Muffiny posypać cukrem waniliowym lub kokosowym. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 20 minut.








Jesienne słodkości!Zakręcony Muffin - edycja jesienna

Komentarze

  1. muszą być pyszne :)
    Zapraszam do mnie :)
    http://rategazelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglądają, dzięki Bożenka po raz kolejny za wspólne wypiekanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe muffinki, dziękuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za zaproszenie do wspólnego pieczenia.Jeszcze nie robiłam MUFFINKI z winogronami ,muszą być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też chciałam zrobić z winogronem bo mam go od groma, ale dziewczyny wkroczyły do akcji i upiekły inne czyli takie jak one chciały :) dziękuję za kolejne wspólne pieczenie i do następnego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczne muffinki. Dziękuję Bożenko za wspólne piecznie. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na pyszne winogronowe muffinkui. Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.