sobota, 5 września 2015

Chleb ze słonecznikiem z multicookera



Domowy chleb najsmaczniejszy..
  • 700 g mąki 
  • 40 g świeżych drożdży 
  • 1 łyżeczka cukru 
  • 2 płaskie łyżeczki soli 
  • 1 łyżka oliwy 
  • 0,5 l letniej wody 
  • 1 łyżka słodu 
  • pestki słonecznika
Do ciepłego mleka wsypać cukier, dodać rozkruszone drożdże, 1 łyżkę mąki i dokładnie wymieszać. Zostawić na 10 minut, aby zaczyn ruszył.Mąkę przesiać , dodać sól i wymieszać. Wlać olej, wyrośnięty zaczyn i wodę oraz pestki słonecznika. Wszystkie składniki wymieszać i wyrobić gładkie ciasto. Ciasto przełożyć do misy multicookera i ustawić program Yogurt - na 1 godzinę do wyrośnięcia .Ustawić program Bake na 2 godziny ,temperatura 150 stopni. Po 1 godzinie chleb przewrócić na drugą stronę.Po upieczeniu wystudzić na kratce.








6 komentarzy :

  1. Chyba się zdecyduje w końcu na multicooker
    http://lubieessc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto..polecam...ja wcześniej dużo korzystałam z wolnowaru...ale multicooker daje więcej możliowści na różne potrawy.

      Usuń
  2. Witam,
    jaką mąkę dodać do tego chleba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja daję zwykłą pszenną, tortową, luksusową.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.