Buraki na zimę

Buraczki na zimę przydadzą się na pewno...ja w sumie zawsze robię takie buraczki na oko..tym razem skorzystałam z przepisu znalezionego tutaj..Robiłam tak jak autorka przepisu, najpierw dodałam połowę cukru i octu, a potem próbowałam...i w sumie też wyszło na oko ...a dokładniej do smaku..
  • 5 kg buraków - już startych 
  • 1 szkl. cukru 
  • 1 szkl. octu 
  • 2 łyżki soli
Buraki ugotować na średnim ogniu około godziny.Wyłożyć do dużej miski, zalać zimną wodą i w tej wodzie obrać .Zetrzeć na tarce.Dodać najpierw połowę składników - cukru, octu i soli, dokładnie wymieszać i spróbować, w razie potrzeby dodać resztę.Dokładnie wymieszać ,napełnić słoiki, zostawiając 2 cm od brzegu, docisnąć buraczki w słoiku .Mocno zakręcić i pasteryzować 20 minut od chwili zagotowania.
Róbmy przetwory!

Komentarze