Klopsiki w zalewie octowo -ketchupowej



Parę dni temu otrzymałam przesyłkę z przyprawami od Kociołka Smaków. Przypraw dostałam dość sporo i będzie wiele przepisów z ich wykorzystanie...Sklep ten oferuje duży wybór różnych przypraw , mieszanek przyprawowych ..Przyprawy są różne ..w ziarenkach , mielone itd.. mielone są na bieżąco oraz konfekcjonowane, co gwarantuje niesamowity, długotrwały aromat i smak.Kociołek Smaków w celu wzmocnienia smaku mieszanek przyprawowych NIE wykorzystuje się glutaminianu sodu i to jest według mnie duży plus..Oprócz przypraw można również znaleźć  jelita, osłonki , siatki do wędlin i wiele innych akcesorii.Polecam..zajrzyjcie tam koniecznie...a nie pożałujecie..Klopsiki w zalewie już kiedyś robiłam..tym razem skorzystałam z przepisu znalezionego tutaj.

Klopsiki:
  • 1 kg mięsa mielonego wieprzowo-wołowego
  • ½ szkl.bułki tartej
  • 2 jajka
  • 1 średnia cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
Zalewa:

Do mięsa mielonego dodać jajka, bułkę tartą, cebulę i czosnek  oraz sól i pieprz do smaku. Dobrze wyrobić i formować małe klopsiki wielkości orzecha włoskiego. Obsmażyć je na rozgrzanym oleju na złoto-brązowo ze wszystkich stron. Odsączyć na bibule, wystudzić i przełożyć np.do słoików lub jakiegoś pojemnika.Zalać zalewą.Wodę z octem i zagotować. Dodać ketchup, cebulę pokrojoną w plastry, liście laurowe, ziele angielskie, cukier i sól. Gotować razem przez 2 – 3 minuty.Klopsiki w zalewie odstawić na 2 dni, aby smaki się przegryzły.



Komentarze

  1. Fajne te klopsiki. Ciekawi mnie ta zalewa! Może się zainspiruję niebawem :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.