Chleb z serkiem wiejskim

Pomysł na chleb z dodatkiem serka wiejskiego znalazłam tutaj.
  • 250 g serka wiejskiego 
  • 150 g mleka 
  • 50 g roztopionego masła 
  • 500 g mąki pszennej 
  • 20 g drożdży świeżych lub 2 łyżeczki drożdży suszonych 
  • 2 łyżeczki soli 
  • 2 łyżeczki cukru

Ze świeżych drożdży, cukru i odrobiny mleka przygotować zaczyn i odstawić na ok. 10 min w ciepłe miejsce. W tym czasie w misce połączyć pozostałe składniki, wlać zaczyn i wyrobić gładkie ciasto. Odstawić do wyrośnięcia na ok. 1 godz.Kiedy ciasto podwoi swoją objętość przełożyć je na stolnicę, lekko wyrobić i uformować bochenek, ułożyć  go na blasze [ u mnie w tortownicy]i ostrym nożykiem kilkakrotnie naciąć. Odstawić ponownie do wyrośnięcia na ok. 30 min. Chleb piec w piekarniku z termoobiegiem rozgrzanym do 1800C przez ok. 35-40 min. 







Uczta pod gołym niebem

Komentarze

  1. Również piekłam chleb z dodatkiem tego serka ale z innego przepisu - wyszedł przepyszny i mega puszysty :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.