Bułeczki poczwórnie kokosowe

Jakiś czas temu dostałam mąkę i olej kokosowy...a na blogu Grażynki znalazłam przepis na bułeczki kokosowe..i musiałam je zrobić...uwielbiam kokos...i oprócz mleka i wiórków kokosowych dodałam jeszcze trochę więcej kokosu , a mianowicie dodałam troszkę mąki oleju kokosowego. Bułeczki cudnie pachniały kokosem i oczywiście były pyszne.
  • 460 g mąki pszennej [ w tym 3 łyżki mąki kokosowej Olvita]
  • ½ opakowania cukru waniliowego
  • 70 g cukru
  • 120 ml mleka kokosowego
  • 50 ml mleka krowiego
  • 70 ml ciepłej wody
  • 30 g wiórków kokosowych
  • ½ łyżeczki soli
  • 50 g masła lub margaryny [ w tym 2 łyżki oleju kokosowego Olvita]
  • 7 g suchych drożdży
Dodatkowo:

  • odrobina rozpuszczonego masła
  • brązowy cukier do posypania.
Z podanych składników zagnieść gładkie i jednolite ciasto, odstawić na 2 godziny w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.Wyrośnięte ciasto ponownie krótko wyrobić, podzielić na 10 -15 części.Z każdego kawałka ciasta uformować wałeczek, a następnie zawinąć do środka jak ślimaczka.Uformowane bułeczki kłaść na blachę wyłożoną papierem i pozostawić na 1 godzinę do ponownego wyrośnięcia.Posmarować wyrośnięte bułeczki  rozpuszczonym tłuszczem i posypać brązowym cukrem.Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 20 – 25 minut w temperaturze 200 stopni C.Po upieczeniu wystudzić na kratce.




Wiosenne słodkości!

Komentarze