piątek, 13 lutego 2015

Surówka z olejem lnianym



Prosto, szybko..a jak smacznie...do tej surówki użyłam oleju lnianego , który zazwyczaj kojarzy się z dietą Dr Budwig i pastą z białego twarogu.. 
Ogórka, pomidora i cebulę pokroić, dodać do sałaty .Posypać solą, pieprzem, wymieszać.Polać olejem.
















 Olej lniany LenVitol® powstaje tradycyjną metodą tłoczenia na zimno. Charakteryzuje się wysoką zawartością tłuszczów wielonienasyconych oraz kwasów tłuszczowych omega-3. Zawarte w nim wielonienasycone kwasy tłuszczowe: kwas alfa-linolenowy (omega-3) i kwas linolowy (omega-6) należą do Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych (NNKT). Zastępowanie w diecie tłuszczów nasyconych tłuszczami nienasyconymi pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi [jedno i wielonienasycone kwasy tłuszczowe są tłuszczami nienasyconymi]. NNKT są potrzebne dla prawidłowego wzrostu i rozwoju dzieci. Korzystny efekt występuje w przypadku dziennego spożycia 2 g kwasu alfa-linolenowego (ALA) i dziennego spożycia 10 g kwasu linolowego (LA).
 Zastosowanie: olej lniany LenVitol® polecany jest dla dzieci powyżej 3-go roku życia i dorosłych w celu uzupełniania w diecie wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, w tym kwasów omega-3.
 Zalecane spożycie: dzieci powyżej 3-go roku życia – 5 ml (ok. 1 łyżeczka), dorośli – od 30 do 60 ml (ok. 2-4 łyżek stołowych) dziennie w trakcie posiłków. LenVitol® można spożywać w postaci pasty z chudym białym serem. W tym celu należy zmiksować olej lniany z 12,5 dkg chudego białego sera z dodatkiem chudego kefiru bądź jogurtu. Olej z serem należy miksować do momentu otrzymania pasty o konsystencji majonezu. Pastę można podawać na słodko lub słono z dodatkiem warzyw, ziół lub płatków zbożowych. Nie należy przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia. Suplementy diety nie mogą być stosowane jako substytut (zamiennik) zróżnicowanej diety. Utrzymanie prawidłowego stanu zdrowia wymaga zrównoważonego odżywiania i prowadzenia zdrowego trybu życia. Korzystne efekty można zaobserwować po 3 miesiącach stosowania suplementu.
 Uwaga! Partie oleju lnianego mogą różnić się od siebie smakiem, zapachem i kolorem (dopuszczalny jest np. posmak goryczkowy, ziołowy itp.), co wynika z obecności naturalnych związków smakowych w nasionach lnu i nie wpływa na jakość oleju. Może wytrącić się naturalny osad. Olej lniany powinien być stosowany wyłącznie na zimno – nie należy podgrzewać i smażyć na nim potraw, gdyż powoduje to utratę wartości odżywczych.
 Składniki: olej lniany tłoczony na zimno wysokolinolenowy.
Dzienna porcja zawiera:5 ml
(4,7 g)
30 ml
(28 g)
60 ml
(56 g)
Kwasy tł. wielonienasycone, w tym3,4 g20 g41 g
omega-3 (kwas alfa-linolenowy)2,7 g16 g32,5 g
omega-6 (kwas linolowy)0,7 g4 g8,5 g
Kwasy tł. jednonienasycone0,8 g5 g9,5 g
Przechowywanie: przechowywać w temp. 4-10°C, w szczelnie zamkniętej butelce,  z dala od źródeł światła. Suplementy diety powinny być przechowywane w sposób niedostępny dla małych dzieci.
PAMIĘTAJ!
Według olej lniany tłoczony na zimno stosowany w diecie OleofarmVitum®należy przechowywać w temp. 4-10 °C. Tylko takie warunki przechowywania gwarantują zachowanie wszystkich właściwości oleju niezbędnych podczas stosowania diety.

WAŻNA INFORMACJA !
 Długotrwałe przechowywanie oleju lnianego  tłoczonego na zimno w wyższych temperaturach prowadzi do utleniania cennych kwasów omega-3 i utraty wartości odżywczych oleju.    


2 komentarze :

  1. Lubię takie surówki, tez używam takich oleji, dużo smaczniejsze i zdrowsze niż olej tradycyjny

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.