Zawijaniec drożdżowy z masą kajmakową

Już pisałam wcześniej..że z jednego ciasta zrobiłam trzy rodzaje...były lussekatter , zawijańce z orzechami i oto już trzeci pomysł z tym samym ciastem drożdżowym..tym razem z masą kajmakową...było pyszne..najszybciej zjedzone...

  • 300 ml mleka
  • 200 g masła
  • 50 g drożdży
  • 2 jajka
  • 0,5  łyżeczki soli
  • 150 g cukru
  • 2 g szafranu lub kurkumy
  • 750 g mąki
  • mix keksowy Helio
  • masa krówkowa Helio
  • jajko +1 łyżka mleka do smarowania bułeczek

Mleko podgrzać, rozpuścić masło. Drożdże rozpuścić w pół szklanki mleka i dwiema łyżeczkami cukru. Dodać resztę mleka, roztopione i ostudzone masło, roztrzepane jajka i resztę składników. Wyrobić, zostawić do wyrośnięcia. Rozwałkować.Posmarować masą kajmakową, posypać mixem keksowym.Zwinąć ciasto z nadzieniem w rulon, następnie przekroić wzdłuż (zostawić około 1-2 cm od wierzchołka) i zwinąć jak warkocz. Ułożyć na blaszce , odstawić do wyrośnięcia.Później posmarować jajkiem wymieszanym z odrobiną mleka i piec w 180° przez około 20 minut.



Komentarze

  1. Ten zawijaniec wyglada tak niesamowicie smakowicie, ze az mi slinka cieknie. Mysle, ze powinnam sprobowac podjac walke z tym przepisem, moze juz na te Swieta Bozego Narodzenia. Kwestia, czy mi wyjdzie tak ladnie jak na zdjeciach, nie mam zbytniego talentu do ciast. Pozdrawiam serdeczno-smakowicie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.