Kaszak

Kolejne wspólne pieczenie ciasta na niedzielę..tym razem Marzenka była organizatorką i zaproponowała dwa ciasta do wyboru z kaszy manny..albo wedle uznania ale z kaszą manną..Ja wybrałam przepis Agi na kaszak..i zrobiłam w mniejszej blaszce i poszłam na łatwiznę i zrobiłam wszystko w jednym garnku [ było mniej zmywania], apotem podzieliłam na połowę i do jednej części dodałam kakao.Przepis podaję z bloga Agi, chociaż ja zrobiłam z mniejszej ilości..moja blaszka była mniejsza i zamiast ogólnej ilości mleka -2 litrów dałam 1,5 litra zmniejszając odpowiednio resztę składników..miałam duże opakowanie herbatników ..ale niestety kilka zabrakło..ale w zapasie miałam wafle tortowe..i też było ok..Marzenko..dzięki za organizację i pomysł z tym ciastem, bo było pyszne...mało już zostało..a robiłam wczoraj wieczorem..


Ciasto jasne:
  • 1 litr mleka 
  • 3/4 szklanki cukru 
  • 1 opakowanie cukru waniliowego 
  • 1,5 szklanki kaszy manny 
  • 1 kostka masła lub margaryny 
Ciasto ciemne:
  • składniki jak wyżej + 3 łyżki tradycyjnego kakao 
Dodatkowo:
  • 8 paczek herbatników petit beurre

Dno blachy o wymiarach 28x34 cm wyłożyć herbatnikami.
Ciasto jasne:
W garnku zagotować mleko, dodać masło, ciągle mieszając dodać cukier i kaszę manną (wsypujemy stopniowo). Po dodaniu kaszy energicznie mieszać, aby nie porobiły się grudki. Gdy masa zacznie gęstnieć - wylać ją na warstwę herbatników, równomiernie rozprowadzić i ułożyć herbatniki.
Ciasto ciemne:
Z litra mleka odlać pół szklanki, do której dodać 3 łyżki kakao i wymieszać. Pozostałe mleko zagotować, dodać wymieszane kakao i pozostałe składniki wg instrukcji jak wyżej. Wylać masę na herbatniki. Wierzch ciasta przykryć warstwą herbatników. Zostawić do przestygnięcia.
Po ostudzeniu, ciasto można polać dowolną polewą. 



















Razem ze mną ciasta z kaszy manny robiły [ dziękuję]

Komentarze

  1. Takie ciasto to ja mogę jeść nie tylko na niedziele,ale co dzień-pychota!- super wygląda i masa z kaszy jest pyszna- też robię często:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne ciacha :) Dziewczynki ładnie wspólnie sobie dogadzają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super ciacho ci wyszło Bożenko :-) dziękuje za wspólne pyszne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.