Bułki do hamburgerów i nie tylko

Przepis na te bułki znalazłam tutaj..są proste do zrobienia..polecam..mogą być do hamburgerów i nie tylko..
  • 500 g mąki pszennej
  • 230 g wody
  • 1 jajko
  • 40 g miękkiego masła
  • 31 g cukru
  • 11 g soli
  • 8 g suchych drożdży lub 16 g świeżych
  •  26 g mleka w proszku
Dodatkowo

  • 1 jajko
  • 1 łyżka mleka
  • sezam , mak do posypania bułek
Wszystkie składniki umieścić w misce miksera, wyrabiać przez 5 minut, przykryć folią spożywczą, odstawić na 1 do 3 godzin do wyrośnięcia.[  ciasto robiłam w misce Tupperware].Następnie wyjąć ciasto z miski na blat, zagnieść, a następnie podzielić na porcję po około 57 g każda.Z każdej porcji uformować okrągłe bułeczki, następnie każdą kulkę ciasta rozwałkować na placek o średnicy 9 cm.[ rozwałkowałam ciasto i wycięłam kubkiem kółka ].Placuszki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując między nimi 3 cm odstępy, przykryć folią spożywczą, aby ciasto nie wyschło podczas ostatniego rośnięcia.Odstawić w ciepłe miejsce na 35 - 40 minut.Piekarnik nagrzać do temperatury 200 stopni.
Bułki przed wstawieniem do piekarnika pomalować jajkiem roztrzepanym z 1 łyżką mleka, posypać ziarnem sezamu lub makiem.Bułki piec około 15 minut na złoty kolor z opcją górnej i dolnej grzałki.Po upieczeniu wyjąć na kratkę, wystudzić.



















U mnie były zjedzone z wędliną ..a także były i hamburgery..a w nich pyszny sos do hamburgerów Develey..



Wspólne gotowanie z Formułą - USA

Komentarze

  1. Fajny pomysł na danie :-):-):-) jak dla mnie super. Wypróbuje takie buły :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma jak domowe hamburgery:) popieram w całej rozciągłości:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo Ci dziękuję, że kolejny raz zechciałaś dołączyć do akcji :) Koniecznie musimy spróbować tych bułek, jak następnym razem Gabryś będzie robił burgery :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.