Pierogi smażone

Moja młodsza córka lubi pierogi..zwłaszcza z grzybami...no i była okazja do wypróbowania miski Tupperware....ciasta na pierogi są różne..a ja postanowiłam zrobić z ciasta zaparzonego..i taka miska mi w tym idealnie pomogła..nie musiałam męczyć się z gorącym ciastem, po prostu do miski włożyłam wszystkie składniki, zamknęłam, odpowietrzyłam,zakręciłam miską i prawie gotowe..tylko pozostało ciasto rozwałkować itd..

  •  70 dag mąki
  • 1 jajko
  • 3 łyżki oleju
  • ½ łyżeczki soli
  • ok. 1,5 szklanki wrzątku
  • nadzienie z grzybów i cebuli
Mąkę, jajko, sól, olej i wrzątek zamknąć w misce do ciasta i energicznie zamieszać. Otworzyć miskę, łyżką do ciasta oddzielić ciasto od mąki, powtórnie energicznie zamieszać.Ciasto rozwałkować na placek grubości około 3 mm .Szklanką lub foremką do pierogów wycinać krążki , na każdym położyć grzyby [ugotowane i podsmażone oraz doprawione] i zlepiać pierogi..Smażyć na gorącym oleju.Osuszyć na papierowym ręczniku.




Komentarze