Bułki szwajcarskie

Dawno nie piekłam bułek..a co najważniejsze dawno nie jadłam tak pysznych bułek..Te bułeczki są proste do zrobienia..ja co prawda wyręczyłam się automatem do chleba, więc roboty przy nich praktycznie prawie nie było..ale zapewniam Was, że nawet jeśli ktoś nie ma wypiekacza to  warto pomęczyć się troszkę i samemu zagnieść ciasto, a potem upiec takie bułki..Bułki szwajcarskie są nacinane w kształcie krzyża takiego jak na fladze...ja dodatkowo posypałam kilka ziarenkami, ale to nie jest konieczne.Bułeczki są mięciutkie ..pycha..polecam..a do bułek może być serek, dżem itp. a u mnie była swojska wędlinka i pomidory z własnej działki..krojone za pomocą wspaniałego nożyka.[Nożyk limitowany Victorinox Swiss Classic wyprodukowany specjalnie z okazji 130-lecia marki Victorinox .]

  • 750 g mąki pszennej
  • 25 g świeżych drożdży
  • 2 łyżki słodu jęczmiennego 
  • 1,5  łyżki cukru
  • 250 ml mleka
  • 150 ml wody
  • 40 g  masła
  • 2 łyżeczki soli

Dodatkowo

  • żółtko  
  • mleko 

Mąkę przesiać i wymieszać z solą, słodem.Drożdże rozpuścić w 1/4 szkl. wody wraz z cukrem; odstawić na 15 minut. Do mąki dodać miksturę drożdżową, mleko i sól. Zacząć wyrabiać, stopniowo, w miarę potrzeby dodając resztę wody. Ciasto wyrabiać około 10 minut. Ma powstać gładkie, miękkie, elastyczne ciasto. W razie potrzeby dodać trochę mąki lub wody. Miskę natrzeć odrobiną oliwy (lub olej) przełożyć do niej ciasto, przykryć folią i odstawić na 1,5 godziny.[ ja wyręczyłam się wypiekaczem do chleba].Wyrośnięte ciasto podzielić na 12 lub 14 części i z każdej uformować kulkę. Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i zostawić do ponownego wyrośnięcia. Następnie posmarować wierzch bułek żółtkiem rozkłóconym z odrobiną mleka, po czym naciąć każdą z nich w kształcie krzyża (jak na szwajcarskiej fladze).Można posypać ziarenkami .Piec w temperaturze 200°C, przez około 20-25 minut.Wystudzić na kratce.









Szwajcarskie inspiracje

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.