Gulasz starobawarski

Przepis na taki gulasz znalazłam tutaj..z tym , że mięso wołowe zamieniłam na wieprzowe ..i dodałam trochę przypraw..Gulasz przygotowany był w ramach wspólnego gotowania z Formułą 1 na Grand Prix Niemiec, wydarzenia które utworzyła Daria .
  • 70 dag chudego mięsa wołowego [ dałam wieprzowe]
  • 4 średnie cebule
  • marchewka
  • 1,5 łyżki koncentratu pomidorowego 30%
  • 250 ml jasnego piwa
  • 150 ml rosołu z kostki
  • 100 ml gęstej kwaśnej śmietany
  • 3 łyżki mąki pszennej 
  • 1 łyżka masła
  • 2 łyżki smalcu
  • 1 łyżeczka otartej skórki z cytryny [ nie dałam]
  • sól i pieprz do smaku
  • listek, ziele
  • przyprawa do gulaszu
  • szczypiorek
Mięso umyć, osuszyć i pokroić w grubą kostkę. Obtoczyć w mące. Obsmażyć na smalcu na złoty kolor. W rondlu rozgrzać masło. Zeszklić na nim cebulę i marchewkę. Dodać przecier pomidorowy oraz mięso wraz ze smalcem, na którym się smażyło. Zalać piwem wymieszanym z rosołem. Doprawić solą i pieprzem. Dusić do miękkości mięsa. Dodać śmietanę wymieszaną z 2 łyżkami mąki [ mąki nie dawałam]. Zagotować (gdyby sos okazał się za gęsty, rozcieńczyć go rosołem). Gotowy gulasz posypać startą skórką z cytryny [ u mnie bez skórki].





Wspólne gotowanie z Formułą - Grand Prix Niemiec

Komentarze

  1. A ja bym spróbowała z tą skórką z cytryny, zaciekawiła mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.