Ucieraniec z truskawkami

 Lubię takie wspólne wirtualne spotkania w kuchni z innymi blogerami, blogerkami..Tym razem dołączyłam do wspólnego pieczenia ciasta, które zorganizowała Agnieszka. Ciasto proste i szybkie do zrobienia..a jeszcze szybciej do zjedzenia...Czasem nie zdążę zrobić porządnego zdjęcia..bo ciasto jest zjadane w błyskawicznym tempie..albo np.jak coś robię wieczorem lub nawet w nocy to nie ma warunków do robienia dobrych zdjęć [trza chyba kiedy zaopatrzyć się w lepszy sprzęt fotograficzny]..a pozostawienie fotografowania ciasta następnego dnia  do powrotu z pracy czasem nie ma sensu..bo już może jego nie być..więc zdjęcia czasem są jakie są..ale lepiej takie niż w ogóle.
Sezon truskawkowy trwa ..więc moje ciasto jest z truskawkami [ dwa ciasta z truskawkami czekają jeszcze w kolejce do opublikowania] ..ale do tego ciasta można wykorzystać różne owoce..ciasto jest bardzo smaczne..polecam..



  • 200 g masła pokrojonego na kawałki [ dałam margarynę]
  • 200 g cukru
  • 1 op.cukru wanilinowego/lub 1 łyżeczka prawdziwego cukru waniliowego
  • 3 jajka
  • 200 g mąki pszennej
  • 50 g mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • owoce...[dałam truskawki]
  • cukier puder do posypania
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni.Masło/margarynę  stopić w rondelku,podgrzewając.Odstawić.Do miski wsypać cukier,cukier waniliowy,dodać jajka(wszystko w podanej kolejności) i utrzeć na jednolita masę jajeczną.Dodać mąkę,mąkę ziemniaczaną,proszek do pieczenia [wymieszałam razem ze sobą].Wymieszać,jak już połączą się składniki wlać powoli przestudzone masło i mieszać jeszcze przez chwilę.Gotowe ciasto przelać do tortownicy[ 22 cm] wyłożonej papierem , a na to owoce .[ja wylałam połowę ciasta,wyłożyłam trochę pokrojonych truskawek, zalałam resztą ciasta i znów truskawki].Ciasto  piec około 45 minut ,do tak zwanego suchego patyczka.Sprawdzać środek bo może będzie trzeba dłużej piec to wtedy można zmniejszyć temperaturę do 170 stopni [ każdy piekarnik jest inny;)Wyjąć ,przestudzić i posypać cukrem pudrem.



Razem ze mną piekły:[ dziękuję bardzo za wspólne pieczenie]

Komentarze

  1. no pięknie :)dziękuję również za to że dołączyłaś kochana,bardzo miło było teraz szykuj się na bułeczki :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smacznie wygląda :) Mój sprzęt fotograficzny też nie jest za dobry, ale nie narzekam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję za wspólne pieczenie i do zobaczenia następnym razem :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Było miło razem piec takie proste ,a zarazem pyszne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry pomysł z dodaniem owoców do środka. Ja dałam tylko na wierzchu i to zdecydowanie było za mało. Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ile cm ma tortownica?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.