Drożdżówki [ z olejem rzepakowym] z masą rabarbarowo-truskawkową

Zachciało mi się bułeczek drożdżowych..i oto są..pyszne ...z truskawkami, rabarbarem i jabłuszkiem..pycha..do ciasta drożdżowego dodałam olej rzepakowy który  jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dlatego jest często używany w mojej kuchni.
Przydałoby się trochę głosików na te pyszne bułeczki..każda zalogowana osoba może codziennie oddać trzy głosy..tak więc do dzieła..Zapraszam do glosowania i dziękuję ..https://www.facebook.com/DrozdzeBabuni/app_467939593270340



  • 50 dkg mąki 
  • 40 g drożdży
  • 1 szkl. letniego mleka
  • 80 g cukru
  • 80 ml oleju rzepakowego
  • 1 jajko
  • szczypta soli
Masa rabarbarowo-truskawkowa:
  • kilka łodyg rabarbaru 
  • 30 dkg truskawek
  • 1 jabłko 
  • 1 opakowanie budyniu malinowego 
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego 
  • 100ml wody + 6 łyżek wody
  • 60 g cukru 
Mąkę przesiać do miski.Zrobić wgłębienie i wkruszyć drożdże, wlać mleko i dodać łyżeczkę cukru i wymieszać na rozczyn z małą ilością mąki. Odstawić do wyrośnięcia na około 20 minut. Do wyrośniętego rozczynu dodać resztę cukru, olej, sól i zagnieść ciasto (aż na powierzchni pojawią się pęcherzyki powietrza). Odstawić do wyrośnięcia.[ ja wyręczyłam się automatem do chleba].
Rabarbar obrać i pokroić na kawałeczki. Do rondla wlać 100 ml wody, wsypać 60 g cukru, cukier waniliowy, dodać rabarbar, truskawki i zagotować. Gotować przez około 5 minut. Proszek budyniowy rozmieszać z 6 łyżkami wody. Dodać do gotującego się rabarbaru i znów zagotować, ciągle mieszając. Trzymać na małym ogniu przez 1 minutę. Odstawić do ostygnięcia.

Ciasto rozwałkować , pokroić radełkiem w paseczki o szerokości około 1 cm.Paski ciasta skręcić, a następnie zwinąć ślimaczki i układać na blaszce.Na środku ślimaczka małym kieliszkiem zrobić wgłębienie , włożyć w nie masę rabarbarowo-truskawkową i odstawić na kilka minut do wyrośnięcia.Posmarować roztrzepanym jajkiem i piec w temperaturze 220 stopni przez około 20 minut.


Milion smaków truskawekRabarbalove

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.