Błyskawiczne bułeczki

Robiłam już różnego rodzaju bułeczki...szybkie do zrobienia itd..ale te są naprawdę błyskawiczne...przepis na te mega szybkie i smaczne bułeczki znalazłam tutaj. Polecam...są proste i bardzo szybkie do zrobienia i bardzo smaczne..Do bułeczki miodek lub dżemik ,do tego szklanka mleka...i śniadanko gotowe..

  • 4 szkl. mąki pszennej 
  • 2 opakowania suszonych drożdży (po 7 g) 
  • 1/4 szkl. ciepłej wody 
  • 1 1/4 szkl.mleka 
  • 2 łyżki prawdziwego masła (będą miały lepszy smak niż na margarynie) 
  • 3/4 łyżeczki soli 
  • 3 łyżki cukru 
Do dekoracji: 
  • 1 jajko 
  • łyżka mleka 
  • sezam, mak, pestki dyni 
W dużej misce rozpuścić drożdże w ciepłej wodzie.Masło, mleko, cukier i sól podgrzać w garnku (nie gotować).Mąkę wsypać do miski z drożdżami, dodać podgrzane mleko i dokładnie wymieszać / wyrobić.Przełożyć ciasto do wysmarowanej masłem miski, posmarować roztopionym masłem ciasto po wierzchu, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 15 minut.Po tym czasie ciasto wyłożyć na posypaną delikatnie mąką stolnicę / blat. Rozpłaszczyć na placek o wysokości około 2 cm.Ostrą szklanką wycinać koła, każde zwijać jak roladę i delikatnie sklejać brzegi. Bułeczki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Przykryć ściereczką i odstawić do odpoczęcia na 15 minut.W tym czasie nagrzać piekarnik do 220°C.Przed pieczeniem każdą bułeczkę można posmarować roztrzepanym jajkiem z mlekiem i posypać np. sezamem lub makiem. Ten krok można pominąć, ale dzięki jajku bułeczki będą miały ładną, błyszczącą skórkę. Bułeczki możesz naciąć od góry, ale nie trzeba.





Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.