Barmbrack cake z rodzynkami


Przepis na to ciasto znalazłam tutaj i piekłam je jakiś czas temu ..Barmbrack cake to tradycyjne irlandzkie ciasto pieczone w okresie Halloween, ale nic nie stoi na przeszkodzie ,aby upiec je teraz...pyszne ciasto..polecam..
  • 500 g mąki 
  • 350 g tłustego mleka 
  • 1 małe jajko, ubite 
  • 50 g masła 
  • 90 g cukru 
  • opakowanie (7 g) suszonych drożdży 
  • kilka kropli olejku cytrynowego lub łyżeczka cynamonu 
  • 200 ml herbaty 
  • 200 g suszonych owoców lub bakalii 
Wieczorem zaparzyć herbatę, ostudzić. Zalać nią owoce. Odstawić na całą noc do namoczenia (najlepiej pod przykryciem, żeby nam się "coś" nie utopiło ;)).
Mąkę wymieszać z drożdżami i cukrem. Mleko podgrzać z masłem (nie gotować, ma być w temperaturze nie wyższej niż 40 st. C). Stopniowo dodawać do mąki, jednocześnie zagniatając ciasto. Dodać ubite jajko i olejek lub cynamon. Ciasto będzie mokre i kleiste - takie ma być. Zagniatać ciasto przez ok. 7-10 min. Przełożyć do miski wysypanej mąką (około garści), przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na godzinę. Owoce przełożyć na sitko i dokładnie odsączyć. Po tym czasie ciasto odgazować, zagnieść, dodać owoce, wmieszać je dokładnie. Włożyć do miski, do ponownego wyrośnięcia, na ok. 30 min. Przełożyć do formy o wymiarach 30x12 cm, odstawić na 15 min. do napuszenia. Piec w 180 st. C przez ok. 45 min.



Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.