Rogaliki półfrancuskie śmietanowe

Moja rogalomania  znów była w użyciu..mam nadzieję, że moi domownicy nie będą narzekać , że tak często są rogaliki..ale tym razem są to rogaliki półfrancuskie śmietanowe..ciasto należy schłodzić w lodówce przynajmniej 10 godzin..ale to przecież żaden problem..ciasto można zrobić wieczorem, a rano upiec rogaliki..a jakie smaczne...polecam..ja znów piekłam mini rogaliki..takie małe słodkości..


  • 25 dkg mąki
  • 25 dkg masła
  • 2 żółtka
  • 100 ml śmietany 
  • szczypta soli
dodatkowo
  • marmolada
Mąkę posiekać z masłem, dodać żółtka , śmietanę i sól.Szybko połączyć składniki i zawinąć w folię i włożyć do lodówki na 10-12 godzin.Następnie ciasto podzielić na dwie części, rozwałkować na kształt koła .Przełożyć na rogalomanię , wyciąć trójkąty, nałożyć marmoladę i zwijać rogaliki.Układać na przygotowanej blasze.Piekarnik nagrzać do 200  stopni i piec rogaliki aż będą złociste.Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem







Piknik majowy

Komentarze

  1. uwielbiam rogaliczki:) ja bym nie miała nic przeciwko gdyby u mnie na stole były każdego dnia;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają mega apetycznie :)
    myslę, że wypróbuje
    Pozdrawiam i dzięki za miłe słowa:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.