Mazurek lub tartaletka..ciasto podstawowe

Przygotowania do Świąt czas zacząć...dziś zagniotłam ciasto na mazurka..ale tak sobie pomyślałam, że zamiast jednego zrobię kilka...w foremkach na tartaletki....można oczywiście, zrobić tradycyjnie mazurek owalny, okrągły, prostokątny...lub takie mini mazurki...i wtedy można zrobić kilka rodzajów ..ja dopiero jutro planuję zrobić dekoracje do tych upieczonych mini mazurków..ciasto jest z dodatkiem mielonych migdałów...pyszne..

  • 70 g  tartych migdałów BackMit
  • 30 dkg  mąki 
  • 90 g cukru pudru
  • 20 dkg  miękkiej margaryny
  • 2 żółtka
  • szczypta soli
Mąkę przesiać ,wymieszać z cukrem, dodać żółtka i  margarynę .Szybko zagnieść kruche ciasto, schłodzić w lodówce .Następnie wykleić wysmarowane tłuszczem foremki do tartaletek. Na ciasto położyć folię aluminiową i wysypać na dno np. fasolę[nie wykładałam ani folii, ani fasolki..nakłułam ciasto widelcem].Piec w temp.190 stopni przez 15 potem zdjąć folię z fasolkami i dopiec ciasto.

Komentarze