Babeczki jogurtowe


Te babeczki robiłam jakiś czas temu...a dokładniej to były babeczki do koszyczka wielkanocnego..W czasie przedświątecznym i po... nazbierało się sporo przepisów do opublikowania ..i znów mam zaległości..ale może uda mi się wstawić zaległe przepisy...i mam nadzieję, że wszystkie przepisy uda mi się odtworzyć....Czasem coś zrobię..nie zapiszę..a potem nie pamiętam co i jak..Wy też tak macie?
  • 125 g naturalnego jogurtu
  •  75 g masła, roztopionego
  • 2  jajka
  • skórka  z 1 cytryny
  • 150 g mąki 
  • 1/2 łyżeczki sody 
  • szczypta soli
  • 125 g cukru
  • 1/2 szkl. kolorowych draży

W jednym naczyniu wymieszać jogurt z roztopionym i lekko przestudzonym masłem. Dodać jajka, skórkę z cytryny i roztrzepać,a w drugim składniki suche.Do składników mokrych dodać przesianą mąkę z sodą, solą i cukrem. Dodać draże i wymieszać łyżką do połączenia się składników.Formy do babeczek napełniać ciastem do 3/4 ich wysokości.Piec w temperaturze 170 stopni przez 25 - 30 minut.Po ostudzeniu dowolnie udekorować.

Babki i babeczki

Komentarze

  1. Dokładnie Bożenko mam tak samo. Na karteczkach pozapisywane, a karteczki wiatr zdmuchnie i po przepisie. Teraz się wzięłam na sposób- zapisuję w Wordzie tylko nazwę potrawy i składniki, potem łatwiej odtworzyć razem ze zdjęciami. Przed świętami potraciłam kilka przepisów przez pośpiech, ale nic to za rok też jest Wielkanoc.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.