Zapiekanka makaronowa

Kolejny zawieruszony przepis..Znów nazbierało się sporo przepisów..a czasu na napisanie postów brak...Tą zapiekankę robiłam oj..dawno temu...dobrze , że przepis zapisałam...ale nie zapisałam skąd pochodzi..ale prawdopodobnie z książki Kuchnia Polska..
  • 25 dag średniego makaronu (kolanka,penne, rurki, świderki, krajanka,muszelki, motylki itp.) [ u mnie kokardki]
  • 20 dag parówek lub wędzonego boczku
  •  1-2 cebule
  • 1-2 strąki kolorowej papryki 
  • 1 mała puszka pomidorów w zalewie 
  • 3 łyżki margaryny 
  • 1/2 szklanki gęstej śmietany 
  • 1 łyżka oleju 
  • duża garść posiekanej zieleniny (bazylia,natka pietruszki, tymianek, oregano,majeranek) 
  • garść startego sera żółtego (parmezan,oscypek) 
  • sól, mielona ostra papryka
Makaron ugotować w dużej ilości osolonej wody z łyżką oleju. Dokładnie odcedzić i wymieszać z łyżką margaryny. Cebulę drobno posiekać, paprykę oczyścić z gniazd nasiennych i pokroić w makaronik, parówki obrać z osłonek i pokroić w kostkę. Jarzynki razem z boczkiem zeszklić na tłuszczu. Pomidory rozgnieść widelcem i razem z zalewą dodać do sosu, smażyć, na niewielkim ogniu stale mieszając, aż sos wyraźnie zgęstnieje (ok. 15 minut). Doprawić do smaku - sos powinien być pikantny. Gotowy sos wymieszać ze śmietaną i posiekaną zieleniną. Wrzucić makaron i dobrze wymieszać. Przełożyć do natłuszczonej pozostałym tłuszczem formy do zapiekania i posypać startym serem. Wstawić do nagrzanego piekarnika (180 -200°C) na 30 minut.

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.