Chleb z cebulą

Nie było mnie kilka dni...brak wolnego czasu dalej doskwiera....a przepisów nazbierało się do opublikowania... przedświątecznych, świątecznych .itd..i sama nie wiem od czego zacząć..a może na początek ..chlebek z cebulką podsmażoną na oleju rzepakowym Rapso.Taki chlebek można upiec tradycyjnie zagniatając ciasto ,ale ja byłam ciut leniwa i do automatu włożyłam  najpierw płynne składniki,a potem sypkie i drożdże..ustawiłam  program 2 , a po usłyszeniu sygnału dodałam podsmażoną cebulkę.. i moja praca na tym się skończyła..
  • 500 g mąki pszennej
  • 1 szkl. mąki pełnoziarnistej
  • 1 szkl. ciepłej przegotowanej wody
  • 50 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli morskiej
  • 50 ml oleju rzepakowego Rapso
  • 2 cebule
 Cebule pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na oleju. Do miski przesiać  mąki, dodać wodę, drożdże, cukier, sól oraz podsmażoną cebulę. Zagnieść ciasto i odstawić do wyrośnięcia na około 1 godzinę [ do podwojenia objętości]. Blaszkę posmarować olejem i posypać bułką tartą,a następnie wyłożyć wyrośnięte ciasto.Piec w temperaturze 180 st. przez 40-45 minut.


Komentarze