Kurczak w marynacie pomidorowej

Przed chwilą zrobione...będzie w sam raz na Sylwestra....pomysł na taką przekąskę znalazłam tutaj...ja mięsko natarłam przyprawą do shoarmy i odstawiłam na kilka  godzin lodówki..a potem smażyłam na oleju rzepakowym Rapso ..Zalewę zrobiłam z większej porcji..ale podaję tak jak znalazłam w necie..wiadomo ..ilość zalewy zależy od ilości mięsa.
Zalewa:
  • ¼ szkl. octu spirytusowego 
  • ½ litra wody 
  • 2 cebule 
  • ½ łyżeczki pieprzu 
  • ½ łyżeczki słodkiej papryki 
  • ½ małego słoiczka koncentratu pomidorowego 
  • kilka ziaren ziela angielskiego 
  • liść laurowy 
  • 2 łyżki cukru 
  • ½ łyżki soli morskiej
Filety z kurczaka umyć, osuszyć papierowym ręcznikiem i pokroić na małe kawałki (około 5cm na 5cm). Doprawić solą i pieprzem i przyprawą , odstawić do lodówki na kilka godzin. Następnie kawałki mięsa maczać w rozkłóconych jajkach, a później obtoczyć w tartej bułce. Smażyć na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor. Do wody dodać pokrojoną w pół talarki cebulę, przyprawy, przecier pomidorowy oraz ocet. Tak przygotowaną zalewę zagotować. Usmażone mięso przełożyć do pojemnika lub słoika i zalać gorącą zalewą.Po wystudzeniu wstawić do lodówki na co najmniej 2 dni.

Komentarze

  1. ciekawy pomysł na mięso:)

    OdpowiedzUsuń
  2. brzmi ciekawie, nie znam przyprawy której użyłaś więc użyje tego co mam i lobię czyli do kebabu i gyrosu, powinno być ok:) dzięki za przepis uwielbiam takie potrawy, szczególnie gdy można je wcześniej przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyprawy można dać według własnego gustu i na pewno tez będzie smacznie..polecam..

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.