Solanki

Kiedyś już robiłam solanki, ale na zakwasie...tym razem skorzystałam z przepisu znalezionego tutaj.
  • 50 dkg mąki pszennej chlebowej
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 żółtko
  • 1/2 szkl. letniego mleka 
  • 1/2 szkl. letniej wody
  •  1 płaska łyżeczka drożdży suchych
Do smarowania przed zwinięciem:
  • 1 łyżka oleju
Do smarowania przed pieczeniem:

Wymieszać mąkę, drożdże i sól. Dodać mleko z woda i żółtko. Ciasto wyrobić (powinno być podobnej konsystencji jak na pizzę) i zostawić w cieple do wyrośnięcia na 1 godzinę (albo do podwojenia objętości).
Ciasto po wyrośnięciu podzielić na 2 lub 3 części (w zależności od tego ile i jakiej wielkości solanki chcemy uzyskać) i rozwałkować na okrągłe placki grubości ok. 1/2 cm. Każdy placek posmarować z wierzchu olejem, po czym nożem do pizzy podzielić na 8 części. Każdy trójkącik zwinąć jak rogalik tylko, że solanki mają pozostać proste.
Wyłożyć na blaszkę i odstawić do wyrośnięcia na 20 minut.
Przed pieczeniem posmarować białkiem i posypać solą morską (ewentualnie kminkiem).Piec w 250 st.C na złoty kolor.


Domowe pieczywo i bułki

Komentarze

  1. ciekawy pomysł na rogaliki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja na miniaturce myślałam, ze to rogaliczki na słodko. A tutaj zaskoczenie i to miłe. Fajna przekąska ;) Bardzo mi się podoba przepis

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.