Torcik malinowy z bitą smietaną

Sezon malinowy trwa...więc jest kolejne ciasto z malinami...przepis na to ciasto podpatrzyłam tutaj..no i jak to u mnie czasem bywa ..muszę coś "sknocić"..no ..tym razem w sumie nie z ciastem..ale chciałam leciutko podgrzać maliny i zostawić je w całości...aż tu nagle ..brzęk rozbijanego szkła....nie wiem jakim cudem z półki spadły dwie buteleczki octu Jamar..jedna o dziwo cała...a druga  niestety rozbiła się..jestem zła...Ocet z czerwonego wina wykorzystałam tylko raz,a może dwa..i już nie ma..ale "pachniało " za to w kuchni..octem i winem haha..Ja swoje ciasto piekłam w tortownicy,potem przecięłam je na połowę i przełożyłam..


biszkopt :
  • 3 jajka
  • 6 łyżek mąki
  • 6 łyżek cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
masa malinowa:
  • 1/2 kg malin ( mogę być mrożone)
  • 3/4 szkl. cukru
  • 3 budynie waniliowe
  • 2 szkl. wody
wierzch:
  • 1/2 litra śmietany kremówki
  • 3 łyzki cukru pudru
Białka ubić ze szczyptą soli. Pod koniec ubijania dodać cukier i ubijać , dodać żółtka, mąkę wymieszaną z proszkiem .Delikatnie wymieszać łyżką. Wylać na blachę wysmarowaną masłem i wysypana mąką. piec ok 15 minut w temp 160 stopni.Wystudzić.
Maliny  1 i 1/2 szkl. wody i cukier zagotować. Budynie rozmieszać w pozostałej ilości wody, wlać do malin, gotować chwilę, aż masa zgęstnieje i straci mączny posmak.
1/2 gorącej masy przełożyć przestudzony i przekrojony biszkopt, resztę masy wyłożyć na drugą część biszkoptu .Odstawić do wystudzenia.
Śmietanę ubić na sztywno z cukrem pudrem, wyłożyć na masę malinową, dowolnie udekorować.Schłodzić.

Komentarze

  1. U mnie wczoraj ciasto mocno malinowe, tu torcik i jak tu schudnąć? ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.