Gofry


W mojej paczuszce z Anielskich Przysmaków był słoiczek  agrestu z imbirem..Lubię agrest..[ najlepszy zerwany taki prosto z krzaczka]..imbir również..kiedyś robiłam dżem z agrestu, ale nie pomyślałam, że dodatek imbiru poprawi smak..Konfitura agrest z imbirem ..jest przygotowana z zielonego agrestu ,który zawiera pektynę,żelazo,witaminy C,B1,PP,A.Pomaga na przemianę materii,świetna dla osób odchudzających się.Imbir posiada składnik eteryczny.Pomaga na trawienie,łagodzi mdłości,leczy przeziębienie,migreny,poprawia krążenie krwi.Połączenie agrestu i imbiru tworzy niesamowity smak.Konfiturę można spożytkować na wiele sposobów...dodać do naleśników,zjeść tak jak ja np.z goframi...pychotka..Konfitury jeszcze zostawiłam do dalszego eksperymentowania..
  •  2 szkl. mąki
  • 0,5 szkl.mąki pełnoziarnistej
  •  0,5 szkl.cukru
  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • 1  cukier waniliowy
  •  3/4 szkl.mleka
  • 1 szkl.wody
  • 0,5 szkl.oleju
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
Żółtka oddzielić od białek.Wszystkie składniki oprócz białek zmiksować.Osobno zmiksować białka jajek ze szczyptą soli , następnie  dodać do ciasta i wymieszać łyżką. Nalewać ciasto z umiarem, na całą formę. Piec około 5 minut. Upieczone gofry wykładać na stojaczek lub kratkę, aby przestygły.



Komentarze