Pyszna pizza

Pizza ..któż jej nie lubi..? ta pizza zrobiona była parę dni temu przez młodszą córkę.. korzystała z przepisu Dorotki...i oczywiście u nas ciasto było z większej proporcji..z podwójnej porcji wyszło 2 duże blaszki...no i kasza manna nie była wykorzystana..jakoś nie byłam przekonana do tej kaszy..ale ciasto według tego przepisu jest naprawdę pyszne..
  • 2 łyżeczki suchych drożdży (7 g) [ dałam 14 g świeżych]
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2,5 szkl. mąki pszennej (375 g)
  • 1 szkl.ciepłej wody (250 ml)
  • pół łyżeczki soli
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1/4 szkl.kaszy mannej (40 g)[nie dałam]
  • sos curry
  • dowolne dodatki[ kiełbasa, cebula, pomidory , papryka, pieczarki] 
  • ser żółty
Drożdże połączyć z cukrem, 1 łyżką mąki i wodą (nie gorącą!) w małym naczyniu, mieszać do rozpuszczenia drożdży. Odstawić na 10 minut. Resztę mąki wymieszać z solą, dodać wyrośnięte drożdże i oliwę, wymieszać. Wyrabiać ciasto przez około 5 minut, aż będzie elastyczne. Przykryte ściereczką odstawić w ciepłe miejsce, na 1 godzinę, do podwojenia objętości.Po tym czasie wyjąć ciasto na powierzchnię wysypaną połową kaszy mannej i zagnieść ponownie. Wyłożyć do formy kwadratowej o boku 32 cm, wysypanej na spodzie resztą kaszy.[ u mnie bez kaszy, a ciasto wyłożone na papierze do pieczenia].Na ciasto nałożyć sos, dodatki , posypać serem. Piec około 15 - 20 minut w temperaturze 220ºC.

Pizza Inaczej

Komentarze

  1. Fajny przepis, intryguje mnie ta kasza manna:) Ciekawe jakby z nią smakowało. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj pizzę to ja uwielbiam każdą, muszę wypróbować przepis na to ciasto, bardzo intryguje mnie ta kasza manna :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.