Chleb z boczkiem i cebulką

Dawno nie piekłam chleba....i szczerze mówiąc od kliku dni przybierałam się, żeby jakiś upiec...ale zawsze coś stało na przeszkodzie..aż w końcu wczoraj późnym wieczorem wrzuciłam składniki na chleb do automatu i dziś oto na śniadanie mam taki oto pyszny chlebek..wcześniej już robiłam z cebulką, a ten jest i z cebulką i z boczkiem..i znów nie wiem czemu chlebek troszkę zapadł się..a robiłam dokładnie wg przepisu Kasi..Chlebek ten upiekłam w ramach zabawy Upiecz Smakowity Chleb!, którą prowadzą dziewczyny z bloga Smakowity chleb a patronem serwisu są Zakłady Tłuszczowe „Kruszwica”, producent margaryny „Smakowita de Luxe”.
    składniki na 750g:
    • 180ml wody
    • 110g jogurtu naturalnego
    • 300g mąki pszennej typ ok 1000
    • 110g mąki żytniej typ ok 1000
    • łyżeczka suszonych drożdży lub 15g świeżych
    • 70g boczku
    • 1/4 cebuli
    składniki na 1000
    • 250g wody
    • 150g jogurtu naturalnego
    • 400g mąki pszennej typ ok 1000
    • 150g mąki żytniej typ ok 1000
    • 1 1/2 łyżeczki soli
    • 1 1/2 łyżeczki drożdzy suszonych
    • lub 20g świeżych
    • 100g boczku
    • 1/3 cebuli 
    Do automatu do chleba wkładamy najpierw płynne składniki,a potem sypkie i drożdże..ustawiamy program 2 , a po usłyszeniu sygnału dodajemy podsmażony boczek wraz z cebulką i wytopionym tłuszczem.

    Upiecz smakowity chleb z Smakowitą!

    Komentarze