niedziela, 27 stycznia 2013

Brownie z suszonymi śliwkami , daktylami i jabłkami


Załapałam się  do wspólnego pieczenia..a takie pieczenie to fajna sprawa..Ela zaproponowała brownie ..i wiecie co? ja nigdy nie piekłam i nie jadłam takiego ciasta i nawet nie wiem czy moje brownie jest takie jakie powinno być..ale powiem Wam również, że ciasto zostało szybko zjedzone[ nawet nie zdążyłam robić żadnej polewy ] i nawet usłyszałam..-mamo,  dobre ciasto zrobiłaś..Przepis dostałam, ale okazało się, że brakuje mi kilku składników..no , ale cóż...i tak ciasto zrobiłam...zamiast soku z jabłek-dałam wodę i suszone jabłka , a zmniejszyłam trochę ilość daktyli i śliwek..zamiast napoju kakaowego w proszku - dałam śmietankę do kawy i więcej kakao..i dałam czekoladę nadziewaną zamiast deserowej..
Razem ze mną brownie piekły[ jestem ciekawa jak im wyszło to ciasto]:
 Ela z bloga   Z kartoflanego pola
 Sylwia z bloga  Pożeraczka 
 Ewa z bloga  Moje Twory Przetwory 
Dosia z bloga  Dosi Smakołyki 
 Ewa z bloga Restauracja domowa
 Ula z bloga Kulinarny Oliwek

Dzięki za wspólne pichcenie..
  • 50 g suszonych daktyli bez pestek
  • 50 g suszonych śliwek bez pestek
  • 20 g suszonych jabłek 
  • 6 łyżek wody 
  • 4 jajka 
  • 300 g cukru brązowego 
  • kilka kropli aromatu waniliowego 
  • 3 łyżki śmietanki do kawy w proszku 
  • 3 łyżki kakao prawdziwego 
  • 175 g mąki 
  • 100 g posiekanej czekolady nadziewanej 
Daktyle , śliwki i jabłka posiekać, zalać wodą i gotować na niewielkim ogniu 10 minut. Zmiksować lub przetrzeć przez sito i odstawić do wystudzenia.
Jaja ubić z cukrem i aromatem waniliowym, dodać owocowe pure. Kakao , śmietankę i make przesiać do miski, dodać do masy płynnej i wymieszać. Dodać posiekana czekoladę i wymieszać Przełożyć do foremki (18x28cm) wyłożonej papierem , wstawić do nagrzanego piekarnika (180°C) i piec 25-30 minut.
             
Śliwki suszone kalifornijskie
Sliwki uprawiane są na plantacji w słonecznej Kalifornii. Są dzięki temu słodkie i soczyste.
Łasuchom dostarczą tak upragnioną przez nich słodycz umożliwiając tym samym ograniczenie wysokokalorycznych czekoladowych łakoci.
Sliwki suszone dają poczucie sytości, przyspieszają przemianę materii i wspomagają trawienie. Sliwki suszone są także składnikami w wielu potrawach mięsnych.
Daktyle suszone
Daktyle są owocami palmy Phoenix zaliczanej do grupy najstarszych drzew owocowych na świecie. Roślinę zaczęto uprawiać już 6000 lat temu na Środkowym Wschodzie, gdzie stanowiła ważne źródło pożywienia. Arabowie po dziś dzień twierdzą, że z daktyla można zrobić tyle produktów, ile jest dni w roku. Prócz surowych owoców spożywa się je tam bowiem w postaci m.in. dżemów, octu, past, chleba czy syropu zwanego miodem daktylowym. Daktylowce zostały zaliczone też do grona 7 podstawowych roślin biblijnych, uchodzących za wyraz łaski Bożej. Sądzi się, że ziemia Kanaan została opisana jako opływająca w mleko i miód z uwagi właśnie na syrop z daktyli, a nie miód pszczeli.


Szybkie ciasta - edycja karnawałowa

19 komentarzy :

  1. Ciesze sie, ze smakowalo :) Dzieki za wspolne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakowało..i jeszcze nie raz zrobię..ja też dziękuję...

      Usuń
  2. Musi byc obłędne! Trzeba będzie kiedys skosztować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że też improwizowałaś Bożenko:) Przepis jest wspaniały, ja byłma mile zaskoczona;)
    Dziękuję za wspólne pieczenie! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się nie ma potrzebnych składników..to trza improwizować...a ciasto było pyszne..dzięki za wspólną zabawę..

      Usuń
  4. no fajne ciacho Ci wyszło :)chyba każda z nas pozmieniała jakoś przepis. dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za wspólne pieczenie, ale nie mam na imię Kasia.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję..a za imię przepraszam, ale tak dostałam od Eli z kartoflanego pola..

      Usuń
  6. Bożenko, dzisiaj poszło jak po maśle i bez dymu:))) dziękuję Ci bardzo za wsparcie i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się , że się udało..pozdrawiam również..

      Usuń
  7. Piękne ciasta Wam powstały:) Ja niestety się nie wyrobiłam ze składnikami:( wiec nie piekłam:(
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję..a szkoda, że nie piekłaś..bo ciasto pyszne....

      Usuń
  8. Słodziutko wygląda;) aż ślinka cieknie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z daktylami nazywanymi chlebkiem życia wszystko smakuje pysznie, a Twój przepis zrobił na mnie duże wrażenie. Ciekawe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.