wtorek, 27 listopada 2012

Kurczak po szatańsku


Przepis na tego pysznego kurczaka podpatrzyłam w książce Kuchnia Polska..ja zmieniłam ciut przyprawy i dodałam cebulkę i marchewkę..

  • 1 kg skrzydełek 
  • sok z cytryny
  • 1 szklanka mocnej czarnej herbaty 
  • 1 łyżeczka suszonego cząbru
  • 1-2  łyżeczki przyprawy do kurczaka
  • tłuszcz do smażenia
  • 1 cebula
  • 1-2 marchewki
Skrzydełka skropić obficie sokiem z cytryny, po­sypać przyprawami . Zawinąć w folię i włożyć do lodówki na godzinę. Następnie obsmażyć na złoty kolor w gorącym tłuszczu,zdjąć z patelni i na tym samym tłuszczu zeszklić cebulę i marchewkę, dodać podsmażone skrzydełka , herbatę i dusić na małym ogniu pod przykryciem około 30 minut.

Do obierania marchewki użyłam obrotowej obieraczki Kyocera.


8 komentarzy :

  1. wyobrażam sobie, jak pięknie pachnie taki kurczak!
    pozdrawiam,
    Szana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj pachnie, pachnie..a jak smakuje..pycha...pozdrawiam..

      Usuń
  2. Uwielbiam ten nazwy z tej książki. Jak czegoś szukam to zawsze humor sobie poprawiam:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt..te nazwy potraw z Kuchni Polskiej są fajne..

      Usuń
  3. no nie mogłam nie odwiedzić tego szatańskiego kurczaka...normalnie zaskoczyła mnie nazwa Bożenko:) Ty to ale działasz po szatańsku nooo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i oto chodziło, żebyś mnie odwiedziła ha ha..a nazwa tez mnie zaskoczyła,..ale w Kuchni Polskiej dużo jest takich zaskakujących nazw..

      Usuń
  4. fajny przepis - muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.