Drożdżówka z jabłkami


Zachciało mi się drożdżowego ciasta..a w szafce resztki mąki..tak więc wymieszałam mąkę tortową z mąką pełnoziarnistą Lubella..Odkąd mam automat do chleba to on mnie wyręcza w zagniataniu ciasta drożdżowego..

  • 40 dkg mąki
  • 7 dkg drożdży
  • cukier waniliowy
  • 1/2 kostki margaryny
  • 2 jajka
  • 1/4 szkl.śmietany
  • 2 łyżki cukru
  • odrobina mleka 
  • jabłka 
kruszonka
  • 1/2 kostki masła
  • 2 łyżki cukru
  • troche kakao
  • mąki-tyle ile wchłonie masło
Z  drożdży , cukru waniliowego , 3 łyżek śmietany i odrobiny mąki zrobić zaczyn.Do miski włożyć miękkie masło,cukier ,śmietanę, mąkę i wlać mleko.Wszystkie składniki wymieszać, wlać rozczyn i wyrabiać tak długo,aż ciasto będzie odchodzić od miski.Odstawić na 1 godz.do wyrośnięcia.[ja włożyłam wszystkie składniki do automatu i wyrobione ciasto rosło w automacie].Ciasto wyłożyć na blachę, ułożyć starkowane jabłka, posypać kruszonką i piec około 45 minut.

Ciasto, ciasteczko z owocami sezonowymi! KONKURS!

Komentarze