Kapuściana kaszana


Kolejne moje eksperymenty kulinarne..ostatnio często korzystam z książki Kuchnia Polska..i tam znalazłam przepis na kaszanę kapuścianą..wykorzystałam do niej ryż parboiled z dzikim Sonko i sos grzybowy Winiary..Wyszło całkiem niezłe danie.
Ryż ugotować na sypko w esencjonalnym rosole z kostki, ostudzić. Kapustę i cebulę oczyścić i drobno poszatkować. Zalać niecałą szklanką rosołu z kostki, dodać dwie łyżki masła i dusić bez przykrycia do miękkości - powinna powstać jednolita, gęsta masa. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. Ryż wymieszać z żółtkami i masą kapuścianą. Doprawić do smaku. Jeśli masa byłaby zbyt rzadka - dodać tartą bułkę. Na koniec włożyć pianę z białek i delikatnie wymieszać. Z masy formować wałek i zawijać szczelnie w folię aluminiową - jak cukierek. Piec w dobrze nagrzanym piekarniku (około 200 °C) około 45 minut. Kroić na porcje i podawać ze smażonymi pieczarkami lub z sosem grzybowym.
  • Sos grzybowy:
Zawartość torebki dokładnie rozprowadzić w 300 ml zimnej wody.Postawić na ogniu i mieszać do chwili zagotowania.Gotować na wolnym ogniu przez 3 minuty ciągle mieszając.




Ryż parboiled z dzikim to wyśmienite połączenie złocistych ziaren ryżu parboiled z długimi, czarnymi ziarnami ryżu dzikiego. Ryż parboiled z dzikim jest produktem bezglutenowym i stanowi atrakcyjny dodatek do wykwintnych potraw.


Komentarze

  1. Ciekawa potrawa, zapowiada się smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłaś mi ochoty.. i jak ja teraz przetrwam w pracy? .;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.