Chleb z ziemniakami



Pomysł na taki chleb znalazłam tutaj..Chleb Rafasi wyglądał tak pięknie i smakowicie..i musiałam wypróbować..mój niestety taki nie wyszedł..ale i tak Wam jego pokażę..

  • 100g ugotowanych ziemniaków (przeciśniętych przez praskę)
  • 400g mąki pszennej
  • 200-250 ml wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 10g świeżych drożdży 
Drożdże wsypać do miseczki razem z cukrem i zalać 100ml ciepłej wody. Dokładnie wymieszać i odstawić, aby zaczyn ruszył.Mąkę połączyć z solą i ziemniakami. Na środku zrobić dołek i wlać do niego kolejno zaczyn, resztę wody oraz oliwę. Jeśli wody będzie za mało, wówczas dolać jej nieco więcej. Następnie zagnieść gładkie ciasto - ja użyłam miksera. Zostawić do wyrośnięcia (na 1h) w misce wysmarowanej oliwą i przykrytej folią spożywczą.Po tym czasie uformować okrągły bochenek i przełożyć go do koszyka rozrostowego - ponieważ takowego nie posiadam, przełożyłam chlebek do wysypanego mąką durszlaka (stąd ciekawe wzory z mąki na upieczonym bochenku). W ciągu 45 minut do godziny ciasto powinno odpowiednio wyrosnąć.Piekarnik, razem z blachą, rozgrzać do 240°C. Uciąć odpowiednio duży kawałek papieru do pieczenia, otworzyć piekarnik i położyć pergamin na blasze. Zaraz po tym przełożyć bochenek. Na dno piekarnika wstawić naczynie z wodą.Po 10 minutach pieczenia, zmniejszyć temperaturę do 210°C i piec jeszcze 15-25 minut. Chleb powinien się ładnie zarumienić. Wystudzić go na kratce, a potem zajadać, zajadać i zajadać :)

Komentarze