Kompot z truskawek



Pyszny kompocik z truskawek, własnej roboty..zimą będzie jak znalazł...Wcześniej robiąc kompot słoiki wekowałam, a tym razem zrobiłam według przepisu znalezionego tutaj.Proporcji dokładnych nie podaję..w zależności od ilości truskawek zwiększamy porcję zalewy..na 1 litr wody bierzemy 1 kg cukru..
  • truskawki
  • woda 
  • cukier
Truskawki umyć, pozbawić je szypułek. Włożyć do słoików. (Po wypełnieniu słoika dobrze jest go troszkę opukać - wtedy więcej truskawek na raz wejdzie).Następnie zalać wrzącym syropem wody z cukrem (w stosunku 1:1 czyli 1 kg cukru na 1 l wody).(uwaga - należy uważać, by słoiki nie popękały podczas nalewania do nich syropu)
Pełny słoik szybko zakręcić i odstawić do ostygnięcia (można odstawić "do góry dnem". Ponoć lepiej wtedy się zasysa).

















Przepis dodaję do akcji

Truskawki 2012Konfitury

Komentarze

  1. co rok robie kompoty truskawkowe w ogromnych ilościach, niestety w tym roku musiałam sobie z tym odpuścić. Na szczęście są jeszcze zeszłoroczne zapasy :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.