Zakwas na żurek


 W jakiejś starej gazecie znalazłam przepis na zakwas na żurek i postanowiłam zrobić..a co z tego wyjdzie zobaczymy..Na razie na zdjęciu zakwas tylko co zrobiony, na dalsze efekty musimy poczekać..

  • 8 łyżek mąki żytniej [ dałam żurkową]
  • skórka z 1 kromki chleba razowego
  • 3 liście laurowe
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • 5 ziarenek pieprzu
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 l wody
Wodę zagotować i wymieszać z mąką , dodać resztę składników i wymieszać.Wlać do kamionkowego lub szklanego naczynia, przykryć ściereczką i obwiązać sznurkiem.Odstawić na 3 -4 dni . Gotowy zakwas powinien mieć kwaskowo - czosnkowy zapach.
Uwagi:
Zakwas warto zacząć przygotowywać 10 dni przed świętami.Często zdarza się, że robiony po raz pierwszy się nie udaje.Trzeba go wtedy wylać, nie myc garnka i zrobić jeszcze raz, a wtedy uda się na pewno.Taki zakwas można przechowywać w lodówce około 2 tygodnie.
Przepis dodaję do akcji Wielkanocne smaki 2


Wielkanocne Smaki 2

Komentarze

  1. Warto go codziennie zamieszać lub wstrząsnąć. Ja dodaję łyżkę żytnie zakwasu chlebowego i zawsze mi wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za radę..robi taki zakwas pierwszy raz i przepis jest z gazety, więc nie wiem czy wyjdzie..

      Usuń
  2. Nie ma to jak żurek domowej roboty :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zrobiłam taki zakwas pierwszy raz..a żurek tez będzie z tego zakwasu..

      Usuń
  3. Ooo...czas ucieka,muszę go zrobić i to nawet dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.