Leczo Baby Jagi


Zdjęcie nie zbyt udane, ale nie udało mi się zrobić innego..moje głodomory dorwali się do jedzenia i.. nie było szans na inne zdjęcie..Przepis znalazłam w książce Kuchnia Polska. 
  • 40 dag mięsa (filety z piersi indyka lub kurczaka, chuda wieprzowina lub wołowina)[ u mnie indycze mięso gulaszowe]
  • 25 dag grzybów (boczniaki, pieczarki, grzyby leśne)
  • 2-3 cebule
  • 1 strąk kolorowej papryki
  • 1 puszka konserwowej kukurydzy lub groszku
  • 3—4 łyżki oliwy lub oleju
  • 1 puszka pomidorów w zalewie (40 dag)
  • garść posiekanej zieleniny (natka pietruszki, bazylia, szczypiorek) 
  • sok z cytryny
  • warzywna przyprawa typu vegeta
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • sól, pieprz cayenne lub mielona papryka
Mięso pokroić w cienkie paseczki lub kostkę, skropić sokiem z cytryny i na­trzeć przyprawa warzywną. Zawinąć w fo­lię spożywczą i włożyć do lodówki co naj­mniej na pół godziny. Cebulę pokroić w ko­stkę, zeszklić na tłuszczu. Pomidory z za­lewy i rozgnieść widelcem, paprykę oczyś­cić z gniazd nasiennych, pokroić w paseczki i razem z pomidorami dodać do cebuli. Grzyby oczyścić, pokroić na cienkie paseczki (pieczarki skropić sokiem z cyt­ryny), dodać do sosu i, stale mieszając, dusić na małym ogniu. Dodać mięso i dusić na małym ogniu do miękkości. Kukurydzę odsączyć z zalewy, dodać do śmietnika i zagotować. Jeśli sos jest zbyt rzadki, moż­na zagęścić go zagęstnikiem „z torebki" lub łyżką mąki rozprowadzoną w 2-3 łyż­kach zimnej wody. Doprawić do smaku. Przed podaniem dodać posiekaną zieleninę i dobrze wymieszać.
Podawać najlepiej z ryżem na sypko lub z kaszką kuskus. 
Zamiast pomidorów z zalewy można wy­korzystać pokrojone w kostkę świeże po­midory, uprzednio sparzone wrzątkiem i obrane ze skórki, wtedy jednak przygoto­wanie sosu trwa nieco dłużej. 

Zapraszam również do wspólnego gotowania .

Przepis dodaje do akcji Warzywa straczkowe.
Warzywa strączkowe 
                        Kurczak i spółka

Komentarze

  1. Eccch, olać to zdjęcie! Ważne, że smakowało! A temu to się nie dziwię, bo sama nabrałam ochoty na takie leczo!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.