Bułeczki piernikowo-cynamonowe


Miały być bułeczki kardamonowe, ale zrobiłam z przyprawą korzenną , którą sama zrobiłam...
  • 1 łyżka cukru
  • 1/4 szkl (50 ml) ciepłej wody
  • 2 i 1/4 łyżeczki drożdży instant
  • 200 ml mleka
  • 1 łyżka śmietany
  • 100 g masła
  • 450 g mąki
  • 120 g cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka świeżo utłuczonego zielonego kardamonu [ przyprawa korzenna]
  • 2 łyżki masła, roztopionego i ostudzonego
  • 3 łyżki cukru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 jajko plus 1 łyżeczka wody
W miseczce wymieszać łyżkę cukru, ciepłą wodę i drożdże.Odstawić na kilka minut aż zacznie bąblować (ok. 10 minut).W rondelku wymieszać mleko, śmietanę i masło. Podgrzać aż masło się roztopi. Odstawić by ostygło. Wtedy połączyć z mieszaniną z drożdżami.W dużej misce wymieszać mąkę, cukier, sól i kardamon[ przyprawę korzenna]. Połączyć z mokrymi składnikami, zagnieść ciasto .Przykryć folią i odstawić do wyrośnięcia na 1 h.Ciasto rozwałkować na prostokąt [40 x 45 cm].Posmarować  masłem, posypać cukrem i przyprawą do pierników. Zwinąć jak roladę .
Pokroić na kawałki grubości 3,5 - 4 cm . Kawałki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem . Posmarować resztką masła.Ostawić do wyrośnięcia na 30-60 minut .Przed wstawieniem do piekarnika posmarować z wierzchu jajkiem z wodą.
Piec ok. 20-25 minut, aż będą koloru ciemnozłotego.
Przepis dodaję do akcji Korzenny tydzień.


 

Komentarze

  1. Uwielbiam takie ślimaczki:) odrywam je kawałek, po kawałku ...a na końcu zajadam kulkę ....oj zachciało mi się takich zawijasków:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam i szaleję za nimi!

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam kilka dni temu podobne i też zastąpiłam kardamon przyprawą do piernika:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.