Kompot rabarbarowy



Wiem , wiem to nie pora na rababrar..ale mam mrożony rabarbar.Przepis pochodzi z książki Kuchnia Polska, ale ja szczerze mówiąc robiłam wszystko na oko i według własnego smaku...
  • 50 dag rabarbaru
  • 2 szkl. wody
  • 15 dag cukru
  • skórka cienko skrojona z 1 cytryny
  • cynamon
  • 1-2 goździki
Wodę zagotować z cukrem, skórką cytrynową, szczyptą lub kawałkiem cynamonu i goździkami. Rabarbar obrać i pokroić w drobną kostkę, dodać do gorącego syropu i gotować na małym ogniu pod przykryciem 10 minut. Ostudzić.


Przepis dodaję do akcji Korzenny tydzień 2011.


Rabarbar: zbieramy przepisy przed sezonem             

Komentarze

  1. Zazdroszczę mrożonego rabarbaru - nie wpadłam na pomysł, aby go sobie zamrozić w sezonie, a chętnie napiłabym się teraz takiego kompotu, bo uwielbiam kwaśne smaki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hanna-Kasia- ja wcześniej tez nie wiedziałam ,że można mrozić rabarbar..na zdjęciu może nie wygląda zbyt ciekawie, bo robione było wieczorem i niestety aparatem w telefonie ...jeszcze muszę dodać słówko- właśnie oglądałam Twój blog[ i muszę przyznać ze wstydem że po raz pierwszy] , a Ty w tym samym czasie mój..Pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
  3. trochę Ci zazdroszczę tego mrożonego rabarbaru.

    OdpowiedzUsuń
  4. Patrząc na kolor nigdy bym nie zgadła, że to kompot rabarbarowy. Mi się on kojarzy z różowym. Takiej wersji kompotu nie znałam i pomyśleć, że to przepis z "Kuchni Polskiej", która stoi u mnie na półce :) W następnym roku wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.