Placki z gotowanych ziemniaków


Drożdżowych placków z gotowanych ziemniaków nie robiłam nigdy wcześniej, ale postanowiłam spróbować. Przepis znalazłam tutaj.

  • 65 dag ugotowanych ziemniaków
  • 3 jajka
  • 2 dag drożdży
  • 2 łyżki mleka
  • pół szklanki mąki
  • 1 szklanka śmietany
  • ok.15 dag oleju lub smalcu do smażenia
  • sól
Drożdże wymieszać z ciepłym mlekiem i łyżką mąki, odstawić.Ugotowane ziemniaki zemleć w maszynce, śmietanę utrzeć z żółtkami, dodać drożdże, ziemniaki, wymieszać, przyprawić solą do smaku.Ubić pianę z białek, wykładać ją porcjami na ciasto i przesypując mąką wymieszać.Kłaść łyżką niezbyt grube placki na rozgrzany tłuszcz, smażyć na rumiano z obu stron.Podawać posypane cukrem lub na słono jako dodatek do herbaty.
Przepis dodaję do akcji : Naleśnikowa sobota. Nie wyrzucam jedzenia.



Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.