Witgotne ciasto kakaowe

Bardzo smaczne i pachnące.Można polać polewą lub posypać tylko cukrem pudrem..Przepis cytuję za Gosiąą99.
  • 113 g masła
  • 2 i 1/2 łyżki dobrej jakości kakao
  • 1 szkl.mleka
  • 1 i 1/3 szkl. cukru
  • 2 duże jajka
  • niecałe 2 szkl. mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki powideł
  • olejek rumowy
  • Na wierzch rozpuszczona czekolada lub polewa
W garnuszku rozpuścić masło, dodać kakao i zamieszać. Odstawić na bok, wlać mleko i olejek; połączyć. Mikserem utrzeć na puszystą masę jajka i cukier, a na końcu powidła. Następnie do jajecznej masy dodawać na przemian mleko kakaowe i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Całość połączyć wlać do wysmarowanej tłuszczem foremki ( u mnie 26cm x 17cm) i piec przez około 45 minut (lub do suchego patyczka. Wystudzić i polać czekoladą.

Komentarze

  1. mój tato uwielbia takie ciasta!!! ja przyjedzie to mu na bank zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zabieram się za pieczenie tego ciasta

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzcinowisko- zrób , na pewno posmakuje takie ciasto..

    kuchennefascynacje - u mnie tęż wszyscy lubią..zresztą moi domownicy lubią wszystko[ czasem jedna córka trochę wymyśla]

    agnes- fajnie..

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki za przepis, upiekłam pycha:) jutro na moim blogu

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj wieczorem upiekłam to ciasto, wyszło PYSZNE! nie znoszę ciast suchych, to jest po prostu idealne :) dlatego zostałam brutalnie zbudzona o 8 w sobotę, że zrobić kolejne :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. A temperatura????

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.