Szarlotka z rabarbarem i jabłkami i Zaproszenie do Cukierni #1

Szukałam przepisów na ciasto z rabarbarem i znalazłam ciekawy przepis na szarlotkę z rabarbarem i jabłkami. Jest to jedna z propozycji  cukierni.  Przepis cytuję za gospodynią cukierni Małgosią Z.
Ciasto: 

  • cukier waniliowy lub łyżeczka esencji waniliowej 
  • 125 g cukru pudru 
  • 250 g mąki 
  • 125 g masła o temp. pokojowej 
  • 1 jajko 
Nadzienie: 
  • 0,6 kg jabłek 
  • 0,4 kg rabarbaru 
  • 200 g cukru (lub do smaku) 
  • 1 płaska łyżka mąki
Kruszonka:

  • 40 g masła 
  • 40 g cukru 
  • 50 g mąki
forma o boku 20x30 cm
Kruszonka:
wszystkie składniki połączyć w miseczce, aż utworzą się okruchy.
Ciasto:
Wszystkie składniki szybko zagnieść do czasu, aż utworzy się gładka kula. Długi proces wyrabiania sprawi, że ciasto będzie twarde, więc należy starać się robić to jak najszybciej.
Kulę zawinąć w folię i włożyć na godzinę do lodówki.
Nadzienie:
Rabarbar i jabłka obrać, pokroić w kostkę i zagotować do czasu, aż się rozpadną. Rabarbar ma sporo wody, więc trzeba gotować masę jeszcze ok. 15 minut, by lekko zgęstniała. Zdjąć z ognia, dodać cukier. Ponownie gotować przez 5 minut, mieszając. Dodać mąkę - dokładnie ją rozprowadzić w nadzieniu. Ostudzić.
Z lodówki wyjąć ciasto, wylepić nim spód blaszki wielkości 20x30 cm.
Piekarnik nagrzać do 180 st C. Ponakłuwać spód, wstawić do piekarnika i piec 15 minut.
Na podpieczonym spodzie rozprowadzić nadzienie, posypać kruszonką i wstawić ponownie do piekarnika na 20-30 minut (pieczemy tak długo, aż kruszonka będzie rumiana).
Po upieczeniu ostudzić i dopiero wtedy kroić na kwadraty.
Smacznego! 
Przepis dodaję do akcji Warzywa w słodyczach.


Rabarbar: zbieramy przepisy przed sezonem


 

Komentarze

  1. narobiłaś mi znów apetytu!!! ciasto jest pyszne więc jak tu nie mieć na nie ochoty...dziękuję za udział w cukierni a do końca maja trochę czasu to może uda Ci się wykroić grzybki:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniale ciacho, alez ono musi super smakowac:)

    OdpowiedzUsuń
  3. szarlotka... zawsze i wszędzie. nigdy nie pogardzę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Beata - dzięki.. smaczne to ciacho... polecam.

    MałgosiaZ-zgadza się ,ciasto jest pyszne. a z grzybkami to jeszcze się okaże...

    aga -dzięki.. oj smakuje, smakuje...moja córka zapytała czemu tak mało tego ciasta[ zazwyczaj piekę na dużej blaszce]

    Karmel-itka. szarlotka z dodatkiem rabarbaru- pycha..

    OdpowiedzUsuń
  5. No i jak zwykle: jeden przepis i trzy różne ciasta :):):) a każde świetnie smakuje
    Uwielbiam to!
    No u mnie też zdecydowanie za mało było. Na tej mojej nieudanej wczorajszej imprezie moja mama, zauważywszy, że prezentuję się jak błoto, przystąpiła do akcji. Pokroiła szarlotkę i porozdzielała równo na talerzyki. Normalnie z trudem wyrwałam dwa kawałki do zdjęcia!!!
    Ale dzięki temu, że się postawiłam, mieliśmy na dziś jeszcze po kawałeczku (córcia, na szczęście nie partycypowała:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bożenko - mamy następną edycję cukierni. Przyłączysz się? A może pomyślałabyś też o gospodarzeniu w następnym miesiącu na przykład ?

    OdpowiedzUsuń
  7. moniazo-jasne ,że się przyłączę...a o gospodarzeniu pomyślę...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.