Ciasteczka maślane

Przepis znalazłam na blogu Tylko spróbuj . Ja zrobiłam troszkę inaczej, rozwałkowałam ciasto i wycinałam foremkami...u mnie były ciasteczka o smaku waniliowym, cynamonowym , imbirowym oraz waniliowo- cynamonowo- imbirowym..

Baza:
  • 1 szkl. i 3 łyżki dowolnej mąki
  • 120 gram masła
  • 3 łyżki cukru pudru
Dodatkowo:
  • 1/2 łyżeczki aromatu waniliowego
  • lub
  • 1 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
  • lub
  • 1 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
Mąkę wymieszać z cukrem pudrem i dowolną przyprawą - wanilią, cynamonem, imbirem lub inną, w zależności od smaku na jaki mamy ochotę. Na koniec dodać masło, które powinno być bardzo miękkie i całość dokładnie wyrobić. Rozwałkować i wycinać foremką różne kształty.Można każdy smak wycinać inną foremką, ale niekoniecznie.Z resztek wycinanego ciasta zrobiłam ciasteczka waniliowo- cynamonowo- imbirowe... Po prostu resztki ciasta połączyłam ze sobą i oczywiście rozwałkowałam i wycinałam foremką.Płaską blachę wyłożyć papierem do pieczenia i piec ciasteczka przez około 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni Celsjusza.

Komentarze

  1. Bardzo fajny, uniwersalny przepis. Lubię takie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. proste i najlepsze, a jaka różnorodność smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Maślane ciasteczka, najprostsze i najlepsze...pycha! Podobają mi się Twoje wariacje na ich temat :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.