Norweskie bułeczki cynamonowe

Cudownie pachnące cynamonem bułeczki..
    • 60 dkg  mąki pszennej
    • 10 dkg cukru
    • pół łyżeczki soli
    • 42 g drożdży świeżych
    • 10 dkg masła
    • 400 ml mleka
    • 2 jajka
    • 15 dkg miękkiego masła
    • 15 dkg cukru
    • 1,5 łyżeczki cynamonu 
    • 1 jajko

    W dużym naczyniu wymieszać mąkę, cukier, sól, drożdże. Masło rozpuścić, wymieszać z mlekiem i roztrzepanym jajkiem. Połączyć z mąką. Wymieszać dobrze i zagnieść (ręcznie lub mikserem). Ciasto powinno być gładkie i sprężyste .Przykryć i odstawić do wyrośnięcia na 25 minut.
    Po tym czasie z ciasta ująć 1/3 i rozwałkować na wymiar formy, czyli 33 x 24 cm (uprzednio wyłożonej papierem). To będzie spód naszych bułeczek. Pozostałe ciasto rozwałkować na prostokąt o wymiarach 50 x 25 cm.
    W międzyczasie wszystkie składniki nadzienia wymieszać w naczyniu.
    Przygotowany prostokąt posmarować nadzieniem, następnie zwinąć wzdłuż dłuższego boku[ jak roladę] Ostrym nożem pokroić na 2 cm kawałki. Ułożyć je częścią rozciętą na blaszce (a konkretnie na spodzie z ciasta). Powinno wyjść około 20 kawałków. Nie martwić się, jeśli nie zetkną się ze sobą, zrobią to podczas rośnięcia i w piekarniku. Ważne, by były symetrycznie rozłożone. Pozostawić do napuszenia na 15 minut.
    Napuszone bułeczki posmarować roztrzepanym jajkiem i piec około 20 - 25 minut w temperaturze 230ºC, jeśli będą zbyt szybko 'łapać' kolor - przykryć od góry folia aluminiową.





    Komentarze

    1. chętnie bym się poczęstowała :) uwielbiam cynamon

      OdpowiedzUsuń
    2. asieja - dziękuję..

      zauberi - częstuj się.. ja kiedyś po prostu nie cierpiałam zapachu cynamonu , a teraz też uwielbiam..

      OdpowiedzUsuń
    3. Witam,dopiero zajrzałam do komentarzy z mojego bloga..i faktycznie nie miałam do babki cytrynowej dopisanej ilości cukru-najmocniej przepraszam.Szklanka cukru do ciasta wystarcza,tyle dodaje moja siostra,ja daje ciut mniej 3/4 szklanki.Już dopisałam w przepisie-ale gafa:)

      OdpowiedzUsuń

    Prześlij komentarz

    Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
    Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.